یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، ۹۷۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.

سید جواد هاشمی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در کهگیلویه و بویراحمد در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۸۱ میلیارد ریال بوده ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال ۸۴۳ مرد و زن در زمینه قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و دستگیر شدندو این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۵۵۰ نفر بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۵۸ دستگاه خودروی حامل کالاهای قاچاق در این مدت در استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

هاشمی مهر عنوان کرد: ۸۹۳ فقره پرونده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه و بویراحمدتشکیل شده که رشد ۱۱۷ درصدی را نشان می دهد.

وی ابراز داشت: همچنین امسال ۲ باند سازمان یافته در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان شناسایی و دستگیر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ساخت پایگاه ایست و بازرسی میمند در این استان اختصاص یافته تا جلو عبور خودروهای شوتی و قاچاق کالا در تا حد زیادی گرفته شود.

هاشمی مهر تصریح کرد: این پاسگاه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار تکمیل ان به قوت ادامه دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد.این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع شده است.