آبادان - ایرنا - اربعین حسینی به همایش عظیم همدلی و همبستگی تبدیل شده و مردم آبادان با ایستادن در مسیر حرکت زائران اربعین، آنها را به میهمانی در منازل خود دعوت می‌کنند.

به گزارش ایرنا حضور میلیونی محبان و عاشقان حسینی در مراسم اربعین، همایش عظیم همدلی و همبستگی در جهان اسلام را رقم زده و هر فردی به نوعی در صدد خدمت در این مسیر است.

هزاران نفر از زائران اربعین حسینی از استان‌های جنوبی بخصوص فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر ، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و یزد برای عبور از گذرگاه‌های مرز شلمچه را انتخاب و برای رسیدن به آن از آبادان عبور می‌کنند.

در ابتدای ورودی شهر آبادان برخلاف چند روز گذشته خبری از خودروهای فروش میوه و مصالح ساختمانی نیست و ده‌ها نفر با در دست داشتن تابلوهای اسکان زائران در منزل برای حضور آنها لحظه شماری می‌کنند.

ابوجاسم پیرمرد آبادانی در حالی که دشداشه مشکی برتن و چفیه سفید برسر دارد در گرمای ۵۰ درجه از میدان وروردی شهر آبادان با کاغذی که پسرش از کافی نت محله چاپ کرده و آن را روی مقوای چسبانده بود جلوی خودروی زائران را می‌گیرد تا آنها را برای پذیرایی به خانه ببرد.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: هوا گرم است و زائران اربعین که خود را به آبادان و خرمشهر می‌رسانند بیشتر شب‌ها از مرز عبور می‌کنند و تا زمان حرکت به استراحت نیاز دارند.

ابوجاسم در حالی که بغض در گلو دارد بیان داشت: امسال توان پیاده روی ندارم اما به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت مظلومش؛ خانه‌ام را برای اسکان زائران آماده کردم و خودم به خانه دخترم رفتم.

در این بین، طولی نمی‌کشد و خودروی از زائران استان بوشهر سر می‌رسند و ابوجاسم آنها را به خانه خود که به حسینه‌ تبدیل کرده دعوت می‌کند و هر آنچه دارد در طبق اخلاص برای پذیرایی از زائران مهیا و در اختیار آنها می‌گذارد.

خانواده علی ملازاده از هرمزگان در خانه ابوجاسم حضور داشتند و وقتی به آنجا رسیدیم مشغول استراحت بودند که از پذیرایی وی به نیکی یاد می‌کردند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی مرزشلمچه به اسکان چهار تا هشت هزار نفر در مواکب حسینی مستقر در شلمچه اشاره کرد و گفت: ۶۳ مکان برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی در شهرهای آبادان، جزیره مینو و خرمشهر پیش‌بینی شد.

مکی یازع اظهار کرد:۳۵ حسینه و ۱۰ مدرسه در شهرستان خرمشهر و ۱۸ مدرسه در شهرستان آبادان برای اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی افزود:آدرس، شماره تلفن و مسئول متولی این مکان‌ها در اختیار ستاد اربعین قرار گرفته است تا ضمن اطلاع رسانی مناسب برای استراحت موقت زائران در ایام اربعین انجام شود تا از ازدحام جمعیت در مرز کاسته و با توجه به گرمای هوا تردد زائران به سهولت انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه را مطلوب توصیف کرد و افزود: تردد زائران در مرز بخوبی صورت می گیرد و همچنین موکب‌های برپا شده در طول مسیر تا مرز شلمچه با شور و اخلاص فراوان از زائران حسینی(ع) پذیرایی می کنند.

نادر عمیدزاده افزود: ۵۰۰ موکب در مسیر گذرگاه اربعین مستقر و در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند و مشکلی نیز در تردد آنها تا نقطه صفر مرزی و عبور آسان نیست.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.