اربعین جریان ساز معنویت برای جوانان است

آبادان - ایرنا - دبیر ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ شهید و شهادت و معرفی بیش از پیش شهدا به نسل جوان گفت: اربعین جریان ساز معونیت و شهادت طلبی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "امید چوپانکاره" دوشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: شهادت در راه حق طلبی باید الگوی جوانان باشد تا افراد کاذب برای آنان الگو نشوند.

وی افزود: معرفی شهدا، زندگینامه و وصیت نامه آنان به نسل جوان و نوجوان یکی از وظایفی است که بر عهده همگان است.

چوپانکاره بیان کرد: اربعین برای حفظ دین، استمرار جریان شهادت و شهادت طلبی امر لازمی است تا همه جامعه بداند در این راستا باید همواره آماده اهدای جانشان باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران، اربعین را مانور حضور جوانان و نوجوانان در راه ارزش‌های دینی دانست و گفت: اگر شهدا الگوهای نسل جوانان شوند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
چوپانکاره بیان کرد: شیعه و محبان اهل بیت(ع) در مراسم اربعین در حال تمرین زندگی دوران ظهورند و اکنون زمان کارآموزی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وی افزود: اربعین نقش بسیار مهمی در حفظ و تقویت وحدت دنیای اسلام دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

چوپانکاره با بیان این که قبل از انقلاب بخش اندکی از جامعه دین را شناخته بودند گفت: دین حقیقتی است که شخصیت امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع)‌ نیز جانشان در این راه فدا کردند و این فرهنگ با پیدایش انقلاب اسلامی ایران تبلور جدیدی در بشریت پیدا کرد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور اربعین حسینی است. حرکت زائران از استان‌های مجاور خوزستان به سمت گذرگاه‌های اربعین حسینی چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha