تهران-ایرنا- نماینده «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در حالی امروز به بیروت می رود که رسانه‌های صهیونیستی، هدف از این سفر را، جلوگیری از درگیری تل‌آویو با حزب الله لبنان اعلام کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» درباره سفر امروز چهارشنبه «آموس هوکشتاین» هماهنگ کننده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور زیرساخت‌ها و سرمایه گذاری جهانی به بیروت، پایتخت لبنان نوشت: نماینده بایدن در حالی به بیروت سفر می کند که آمریکا قصد دارد تا تنش های فزاینده بین اسرائیل و حزب الله را کاهش دهد.

براساس این گزارش، هوکشتاین قرار است با «نجیب میقاتی» سرپرست نخست وزیری لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «یوسف عون» فرمانده ارتش این کشور دیدار کند.

نماینده آمریکا قرار است از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین های اشغالی نیز دیدار کند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز پنج شنبه درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان رای گیری کند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، ارتش لبنان و حزب الله را مخالف گشت‌زنی نیروهای صلح بان در جنوب این کشور در چارچوب این قطعنامه، بدون کسب اجازه از ارتش لبنان اعلام کرد.

پایگاه خبری آکسیوس نیز روز سه شنبه سطح تنش ها در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی را بالا اعلام کرده و نوشته بود که کوچکترین اشتباهی می تواند به یک جنگ فراگیر منجر شود.

هوکشتاین همچنین قرار است از میدان گازی لبنان در مرز سرزمین های اشغالی بازدید کند.