۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85166887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده بایدن وارد سرزمین‌های اشغالی شد

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85166887
نماینده بایدن وارد سرزمین‌های اشغالی شد

تهران-ایرنا- نماینده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «عاموس هوکشتاین» روز سه شنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدارها روی موضوع تنش ایجاد شده میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره روستای «الغجر» و چادرهای برپا شده در مزارع شبعا متمرکز بود.

این دیدارها پس از آن انجام شده است که رسانه‌های صهیونیستی اوایل تیرماه امسال مدعی شده بودند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان دو چادر برپا کرده‌اند و در این چادرها به منظور حضور دائم از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود.

این رسانه‌ها برآورد کرده بودند که «تکاوران رضوان» حزب الله در این چادرها مستقر باشند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و بخشی از اراضی لبنان همچنان تحت اشغال رژیم صهیویستی است و نیروهای این رژیم بارها تلاش کرده‌اند که از آن عبور کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha