کرمانشاه- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲۰ باند سازمان یافته قاچاق موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: طی این مدت ۲ هزار و ۲۲۱ خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار«مهدی حاجیان» در بازدید از مجتمع نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با خرده فروشان موادمخدر افزود: به خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر استان هشدار می‌دهم که بزودی پلیس به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئنا همه آنها دستگیر خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضایی با پلیس در این زمینه، گفت: ما اجازه نخواهیم داد که فرزندان این مرز و بوم قربانی اقدامات سوء و منافع خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس در موضوع مواد مخدر ۲ رویکرد را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در رویکرد ایجابی تلاش ما بر بازاجتماعی شدن معتادان متجاهر است، اما در رویکرد سلبی برخورد قاطع با خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر را در دستور کار داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: برآورد ما این است که حدود سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در سطح کرمانشاه وجود دارند و باتوجه به اینکه متاسفانه معتادان افزایش چشمگیری در سطح معابر و خیابان‌ها داشتند، تصمیم بر این شد که طرحی در راستای جمع آوری معتادان متجاهر توسط انتظامی استان اجرا شود.

این مقام انتظامی، با قدردانی از حمایت و پشتیبانی استاندار کرمانشاه از اجرای این طرح افزود: با اجرای گسترده، جدی و قاطع این طرح، تاکنون تعداد ۲ هزار و ۴۲ معتاد متجاهر در سطح استان دستگیر و به منظور درمان به کمپ ها منتقل شده اند.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از مجتمع نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ ادامه داد: اقدامات خوبی در این مجتمع انجام شده و افراد متخصصی در حال خدمت هستند، بخصوص مسوول مجتمع که دارای مدرک دکترا بوده و از توانمندی مناسبی در زمینه باز اجتماعی کردن معتادان حاضر در این مرکز برخوردار است.

سردار حاجیان تصریح کرد: در بحث ایجاد کارگاه‌های آموزشی و حرفه آموزی هم اقدامات خوبی در این مجتمع انجام شده است و انتظامی استان هم کمک‌هایی در راستای گسترش این کارگاه ها انجام داد تا بتواند در زمینه بازاجتماعی شدن معتادان همکاری بیشتری داشته باشد.