پلیس کرمانشاه به قصور و تقصیر دستگاهها در بحث حقوق مردم ورود می کند

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه تمام دستگاه‌ها باید در ارتباط با وظیفه ذاتی خود پاسخگو باشند، گفت: پلیس در صورت مشاهده هرگونه قصور یا تقصیری، میزان آن را مشخص با هماهنگی مرجع قضایی معلوم و برخورد قانونی لازم را انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم مهدی حاجیان روز چهارشنبه در یک نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: پلیس در کنار پاسخگو بودن در حوزه های کاری خود به امر مطالبه گری از نهادهایی که در هر حوزه ای قصور یا تقصیر دارند؛ به طور جدی پیگیری خواهد داشت.

وی افزود: اگر نهادی با اقداماتش باعث نارضایتی مردم شود پلیس آنجا مطالبه گر است و با هماهنگی دادستانی به عنوان ضابط قضایی اعمال قانون خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه حوزه ها پلیس سخنگوی مردم در امر مطالبه گری خواهد بود، یادآور شد: یکی از این حوزه ها ترافیک و سوانح جاده ای است که پلیس در این زمینه تنها نظاره گر مرگ شهروندان در جاده ها نخواهد بود.

سردار حاجیان یادآور شد: پلیس در اینجا باید مطالبه گر باشد و با توجه به ظرفیت قانونی، صلاحیت و اختیارات خود نگاه متفاوت تری از گذشته به این حوزه خواهد داشت.

وی با یادآوری دستور فرمانده کل انتظامی در خصوص سهم تقصیرها در حوزه سوانح جاده ای، گفت: پلیس در جاده ها حکمیت و قدرالسهم قصور سوانح را مشخص خواهد کرد که بخشی از این قصور ممکن است به خود پلیس بازگردد که در این صورت باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: پلیس نمی تواند تنها نظاره گر فوت مردم در جاده ها باشد؛ از این پس میزان قصور دستگاه ها و نهادهای مختلف، مشخص و سپس رسانه ای خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: فوت یک نفر در زندگی چند خانواده تاثیرگذار است به عنوان مثال در سوانح جاده بیستون به سنقر که بیش از ۲۰ سال است عملیات عمرانی آن در حال انجام است طی چهار سال اخیر ۵۱ نفر جان خود را از دست دادند که رقم بالایی است و پلیس در اینجا باید از همه نهادهای ذیربط در کیفیت جاده مطالبه گری کند.

حاجیان افزود: استان کرمانشاه طی یکسال اخیر با کاهش ۱۷ درصدی سوانح جاده ای منجر به فوت توانست در کشور عملکرد خوبی داشته باشد و در این زمینه تعداد فوتی ها نیز ۱۵ درصد کاهش یافت.

مردم پلیس را در حوزه قانون تکیه گاه خود قرار دهند

رییس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر بین پلیس و شهروندان رابطه معناداری بر مدار و محور قانون شکل گیرد بدون شک نظم و انضباط اجتماعی نیز به معنای واقعی تحقق پیدا می کند.

حاجیان با بیان اینکه پلیس تکیه گاه مردم است و این تکیه گاه بودن مسوولیت ما را دوچندان می کند، تاکید کرد: باید درک مشترکی از قانون و حقوق شهروندی اتفاق بیفتد یعنی شهروندان نسبت به وظایف خودشان آگاه و پلیس را تکیه گاه خود در حوزه قانون قرار دهند.

وی یادآور شد: نگاه پلیس جامعه محور و محله محور از برنامه هایی است که امسال در استان کرمانشاه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و در این راستا در محلات مختلف شهر حضور پیدا کرده و امنیت را به صورت محله ای مورد بررسی قرار داده و مردم را در آن مشارکت می دهیم.

با قانون شکنان به شدت برخورد خواهیم کرد

وی با بیان اینکه با قانون شکنان در سطح جامعه برخورد شدید قانونی خواهد شد، گفت: یکی از این موارد دزدان و اراذل و اوباش هستند که با این دسته بسیار قاطع تر و شدیدتر از گذشته برخورد خواهد شد.

سردار حاجیان افزود: در حوزه دزدی با اجرای ۱۷۶ طرح طی ۶ ماهه نخست امسال میزان متلاشی شدن باندهای سرقت در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافت، همچنین با مالخران که اقدام به خرید اموال مسروقه می کنند با همکاری دادستانی بیشتر از خود سارقان برخورد خواهد شد؛ در ابتدای امسال میزان وقوع سرقت ها در استان ۱۳ درصد افزایش یافته بود که از ابتدای امسال تاکنون این رقم به سه درصد کاهش یافت.

جمع آوری بیش از ۱۲۰۰ معتاد متجاهر

وی با بیان اینکه در طول هفته فراجا یکی از اولویت های پلیس مقابله جدی با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است افزود: طی سال جاری یک هزار و ۲۶۰ معتاد متجاهر از مناطق مختلف استان کرمانشاه جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: امسال همچنین دستگیری معتادان متجاهر استان در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد و خرده فروشان مواد مخدر نیز ۱۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هرگونه کالای مکشوفه قاچاق پس از جمع آوری در راستای کمک به اقتصاد کشور به آتش کشیده خواهد شد گفت: طی سال جاری میزان کالاهای قاچاق کشف شده استان کرمانشاه در مقایسه با پارسال ۴۷ درصد افزایش یافت.

برقراری امنیت اربعین با بیش از ۵ هزار نفر نیرو

سردار حاجیان در زمینه اربعین و تردد زوار از مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز یادآور شد: در بحث تامین امنیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار زایر اربعین امسال؛ پنج هزار و ۴۰۰ نفر نیروی پلیس مشارکت داشتند.

وی با یادآوری افزایش ۳۰۰ درصدی تردد زوار از طریق مرز خسروی در مقایسه با پارسال گفت: برای برقراری امنیت پایدار تردد زوار اباعبداله الحسین (ع) ۴۰۰ واحد گشتی فعالیت مستمر و شبانه روزی داشتند.

احیای مجدد گشت های پلیس آگاهی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه گشت های پلیس آگاهی فعالیت خود را مجددا در استان از سر خواهند گرفت گفت: در همین راستا ۱۰ واحد گشتی پیش بینی شده است تا به صورت تخصصی در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند.

حاجیان با بیان افزایش ۹۳ درصدی کشف پرونده های جنایی در استان کرمانشاه گفت: در آخرین پرونده از این دست عامل قتل ۲ خیاط در استان طی کمتر از ۲۴ ساعت در حالی که ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر از محل حادثه دور شده بود؛ دستگیر و پرونده وی تحویل مرجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی و اجتماعی استان کرمانشاه نیز امسال به ترتیب با افزایش ۸۶ و ۹۳ درصدی جرایم مواجه بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha