اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: دولت به ایجاد، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل نگاه ویژه دارد.

به گزارش ایرنا ، کاظم دبیر عصر پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت روستاهای شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان اظهار کرد: دولت سیزدهم توانسته است به‌رغم وجود مشکلات فراوان عملکرد خوب و قابل قبولی در توسعه مناطق محروم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اراده و همت دولت بر اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های آب، برق، گاز و راه در مناطق عشایری و روستایی با هدف کاهش مشکلات ، پیشگیری از مهاجرت و افزایش ماندگاری روستاییان متمرکز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ادامه داد: در هفته دولت امسال 1780 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد در شهرستان بیله‌سوار اختصاص یافت.

دبیر گازرسانی به ۲۲ روستا در هفته دولت امسال ، احداث خانه‌های بهداشت روستایی و احداث ۱۹ مدرسه با ۳۵ کلاس درس را از طرح‌های اجرا شده در بیله‌سوار ذکر کرد و افزود: طی برنامه‌ریزی انجام شده در روستاهای بیله‌سوار مغان با تکمیل تصفیه‌خانه ساکنان ۱۸۴ روستا از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به این که در هفته دولت امسال اکثر پروژه‌های افتتاحی و اجرایی در مناطق روستایی و محروم بیله‌سوار بود ، تصریح کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۴۹ کیلومتر راه روستایی فرعی و اصلی با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان مرزی بهسازی و آسفالت شده است.

طرح به‌سازی تیر پارک پایانه مرزی ، اجرای آبرسانی به بیش از ۱۸۴روستا و قشلاق ، افتتاح دکل مخابراتی در روستای اوچ دره آغام اوغلان ، احداث و اجرای ۶ دکل مخابراتی و ارتباطی در ۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار، افتتاح زمین چمن مصنوعی در هنرستان حضرت امام (ره) جعفرآباد ، افتتاح پروژه روکش آسفالت مسیر ملانقی، کلنگ‌زنی چمن مصنوعی در روستای گوگ تپه ، افتتاح ساختمان اداری بیمه سلامت و زیرسازی و آسفالت معابر روستای روح کندی بخش قشلاق دشت از جمله طرح‌های افتتاحی آخرین روز از هفته دولت در بیله‌سوار مغان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل همچنین در بازدید از مجتمع آبرسانی آج شمه بیله‌سوار بر لزوم تسریع در تکمیل خط انتقال آب و اتمام مسیر تاکید کرد و خواستار افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه به ۸۵ لیتر در ثانیه و تامین آب شرب پایدار برای مناطق روستایی و عشایری منطقه خروسلو شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.