اراک- ایرنا- استاندار مرکزی، از آغاز بهره‌برداری از ۲۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت شهرستان محلات خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۴۸۱ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های شهرستان محلات در جمع خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۹۱ نفر در شهرستان محلات ایجاد شده است.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های هفته دولت شهرستان محلات، ۲۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۶۱ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و یک طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان رتبه نخست بهره‌مندی خانوارها از نعمت گاز طبیعی را با ۹۹ و هشت دهم درصد به خود اختصاص داده‌ است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: شهرک‌ها و نواحی استان مرکزی نیز ۱۰۰ درصد تحت پوشش شبکه گاز هستند و افزایش ظرفیت‌ها در این بخش در دولت سیزدهم مشهود است که موجب توسعه صنعتی در برخی شهرستان‌ها شده است.

وی گفت: شیوه کار در دولت سیزدهم از پشت میزنشینی به حضور در بین مردم تغییر کرده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مشکلات موجود به یک روز و یک ساله به وجود نیامده، بلکه حاصل سال‌ها بی‌تدبیری است و با وجود اینکه دولت مردمی، مسئول ایجاد این مشکلات نیست اما خود را مسئول رفع آنها می‌داند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ۱۰ها طرح برای نخستین بار در طول تاریخ استان مرکزی اکنون به صورت شبانه‌روزی در استان مرکزی در حال انجام است و با اقدامات انجام شده این طرح‌ها از زمان‌بندی جلوتر است و برخی طرح‌ها که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، زمینه بهره‌برداری از آنها در سال جاری فراهم شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: سطح مطالبات مردم بهتر و بالاتر رفته و مطالبات مردم به روز شده‌است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی تمام روستاهای استان
مرکزی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: تمام روستاهای شهرستان محلات به برکت انقلاب اسلامی از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند و روستاهای دارای ۲۰ خانوار نیز آسفالت شده‌ است.

وی بیان کرد: نوع مطالبات مردم اکنون تغییر کرده است.

استاندار مرکزی در سفر به شهرستان محلات با خانواده شهید والامقام «ابوالفضل نظارت»

دیدار کرد.

شهید ابوالفضل نظارت سال ۱۳۲۸ در محلات به دنیا آمد و در تاریخ پانزدهم دی ماه سال ۱۳۶۰ در قله فتح شیاکوه به درجه والای شهادت نایل آمد.

بازدید از مجتمع ورزشی خیرساز باقرآباد نیمور محلات، بهره‌برداری از اقامتگاه خانه محلاتی‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های سفر استاندار مرکزی به شهرستان محلات بود.

با بهره‌برداری از طرح اقامتگاه خانه محلاتی‌ها، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

استاندار مرکزی در سفر به شهرستان محلات با خانواده «فاطمه هدایتی» دانش آموز رتبه هفت کشوری و ۲ منطقه کنکور سراسری رشته تجربی دیدار کرد.

بهره‌برداری از بازار میوه و تره‌بار شهرستان محلات نیز با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و زیربنای ۶۰۰ متر در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع آغاز شد.

مدرسه ابتدایی ۱۲ کلاسه برادران طالبی شهرستان محلات نیز با یک‌هزار و ۳۹۴ متر مربع ساختمان آموزش، ۹ هزار و ۸۵۸ مترمربع محوطه سازی، ۷۰ متر مربع سرایداری و ۱۱۵ متر طول دیوار کشی نیز در سفر استاندار مرکزی به این شهر به بهره‌برداری رسید.