قزوین - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های کشور امروز به عنوان دانشگاه‌های مردمی در بیش از ۶۰ نوع حوزه متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ سید باقر میرعبداللهی روز جمعه در آیین بهره برداری از دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین با بیان این مطلب افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همانطور که از اسم آن پیداست یک نهاد عمومی برای همه مردم و همه کتاب هاست و فارغ از هر نوع نگرش، جنسیت و موقعیت جغرافیایی آماده خدمت رسانی بوده تا کتاب‌های متنوعی را خریداری و در دسترس آحاد جامعه قرار دهد.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه از عهده نهاد کتابخانه ها خارج بود و فقط بهره بردار کتابخانه است، اظهار داشت: تجهیز به منابع کتابخانه ای، جذب نیروی انسانی، آموزش و پژوهش برای افزایش خدمت رسانی به مردم و سایر خدمات فرهنگی بر عهده نهاد کتابخانه‌ها قرار دارد که این مهم با اهتمام دنبال می‌شود.

میرعبداللهی تصریح کرد: اگرچه ساخت کتابخانه و توسعه فضاهای مطالعه در کشور به عنوان یکی از زیرساخت های فرهنگی بسیار مورد توجه است، اما باید بدانیم که بعد از ساخت فضای فیزیکی و به عبارتی بهره برداری از مکان کتابخانه ها، کارکردهای ما تازه آغاز می شود و همکاران ما در سراسر کشور با تدارک برنامه های گوناگون باعث شده‌اند تا مراکز امانت دهی کتاب به پاتوق های فرهنگی تبدیل شود.

این مسوول تاکید کرد: مبنای ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور تمامی آحاد مردم است و امروز تلاش می‌کنیم تا با توسعه کتابخانه های نهادی و سیار دسترسی مردم به کتاب را افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: در حال حاضر یک هزار روستا و ۵۰ شهر در سراسر کشور فاقد کتابخانه است که امروز در صورت تامین فضا، نهاد کتابخانه های عمومی کشور آماده تجهیز و آغاز به کار این کتابخانه‌ها بوده و تامین فضا با مشارکت نهادهای دولتی و خیرین ادر دستور کار قرار دارد.

میرعبداللهی با تقدیر از هماهنگی و همدلی مسوولان استان و شهرستانی در ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: فرهنگ یک وظیفه فرابخشی است و خوشحالیم با عزم و اراده ای که امروز در این شهرستان ایجاد شده است، همه مسوولان پای کار حاضر شده اند تا اتفاقات خوب فرهنگی رقم بخورد.