کتابخانه‌ها به عنوان دانشگاه‌های مردمی به جامعه خدمت رسانی می‌کنند

قزوین - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه‌های کشور امروز به عنوان دانشگاه‌های مردمی در بیش از ۶۰ نوع حوزه متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ سید باقر میرعبداللهی روز جمعه در آیین بهره برداری از دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین با بیان این مطلب افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همانطور که از اسم آن پیداست یک نهاد عمومی برای همه مردم و همه کتاب هاست و فارغ از هر نوع نگرش، جنسیت و موقعیت جغرافیایی آماده خدمت رسانی بوده تا کتاب‌های متنوعی را خریداری و در دسترس آحاد جامعه قرار دهد.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه از عهده نهاد کتابخانه ها خارج بود و فقط بهره بردار کتابخانه است، اظهار داشت: تجهیز به منابع کتابخانه ای، جذب نیروی انسانی، آموزش و پژوهش برای افزایش خدمت رسانی به مردم و سایر خدمات فرهنگی بر عهده نهاد کتابخانه‌ها قرار دارد که این مهم با اهتمام دنبال می‌شود.

میرعبداللهی تصریح کرد: اگرچه ساخت کتابخانه و توسعه فضاهای مطالعه در کشور به عنوان یکی از زیرساخت های فرهنگی بسیار مورد توجه است، اما باید بدانیم که بعد از ساخت فضای فیزیکی و به عبارتی بهره برداری از مکان کتابخانه ها، کارکردهای ما تازه آغاز می شود و همکاران ما در سراسر کشور با تدارک برنامه های گوناگون باعث شده‌اند تا مراکز امانت دهی کتاب به پاتوق های فرهنگی تبدیل شود.

این مسوول تاکید کرد: مبنای ما در نهاد کتابخانه های عمومی کشور تمامی آحاد مردم است و امروز تلاش می‌کنیم تا با توسعه کتابخانه های نهادی و سیار دسترسی مردم به کتاب را افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: در حال حاضر یک هزار روستا و ۵۰ شهر در سراسر کشور فاقد کتابخانه است که امروز در صورت تامین فضا، نهاد کتابخانه های عمومی کشور آماده تجهیز و آغاز به کار این کتابخانه‌ها بوده و تامین فضا با مشارکت نهادهای دولتی و خیرین ادر دستور کار قرار دارد.

میرعبداللهی با تقدیر از هماهنگی و همدلی مسوولان استان و شهرستانی در ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: فرهنگ یک وظیفه فرابخشی است و خوشحالیم با عزم و اراده ای که امروز در این شهرستان ایجاد شده است، همه مسوولان پای کار حاضر شده اند تا اتفاقات خوب فرهنگی رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha