اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان و پیامدهای خطرناک تروریسم در این کشور برای سایر کشورهای منطقه گفت: خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکا و ناتو به تشدید هرج و مرج در افغانستان منجر شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «انوار الحق کاکر» طی گفت‌وگویی در برنامه سیاسی شبکه پاکستانی "جیو نیوز" اظهار داشت که اوضاع افغانستان آرام نیست و البته پاکستان مسبب آن نیست بلکه سیاست ناقص نیروهای خارجی عامل این بی ثباتی می‌باشد.

وی افزود: امروز عناصر تروریستی در خاک افغانستان از تسلیحات به جا مانده از ناتو و آمریکا علیه ما استفاده می‌کنند و سایر همسایگان افغانستان نیز با این تهدید مواجه هستند.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان غیرمسئولانه بود لذا این به تشدید اوضاع افغانستان منجر شده است و ما معتقدیم که تسلیحات خارجی به جا مانده در افغانستان یک تهدید علیه پاکستان و دیگر کشورهای منطقه است.

هفته گذشته نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان طی دیدار با جمعی از خبرنگاران در اسلام‌آباد با تاکید بر نگرانی جدی این کشور نسبت به نا امنی در مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان گفت: خروج ناگهانی آمریکایی‌ها از افغانستان مسؤولانه نبود و باعث ایجاد مشکلاتی شد که اکنون تروریست‌ها از آن بهره‌برداری می‌کنند.