تهران-ایرنا- وزارت خارجه جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای از نشست مشترک مقام‌های این کشور با نمایندگانی از اتحادیه اروپا در بوداپست مجارستان خبر داد و امنیت انرژی و عادی‌سازی بین باکو و ایروان را محور این نشست عنوان کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، مقام های کشور آذربایجان و نمایندگانی از اتحادیه اروپا روز سه شنبه در مورد همکاری‌های دوجانبه و همچنین وضعیت کنونی منطقه قره باغ و روند عادی سازی روابط بین باکو و ایروان گفت وگو کردند.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن اعلام خبر نشست مشترک جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان و الیور ورهلی کمیسر اتحادیه اروپا در بوداپست مجارستان، آمده است: دو طرف درباره وضعیت کنونی منطقه قره‌باغ و مسائل دیگر بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که بایراموف بر حضور همکاری‌های چند جانبه بین آذربایجان و اتحادیه اروپا از جمله در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و امنیت انرژی تاکید کرده است.

طبق این بیانیه، بایراموف از سطح توسعه روابط در این زمینه ها ابراز خرسندی کرد و پیش‌نویس توافقنامه جدیدی که قرار است بین دو طرف امضا شود را در توسعه بیشتر روابط موثر ارزیابی کرد.

در این نشست بر اهمیت قرارداد امضا شده بین آذربایجان و اتحادیه اروپا در ماه جولای سال گذشته در زمینه امنیت انرژی نیز تاکید شد.

بایراموف گفت: اجرای پروژه‌های ارتباطی در منطقه از جمله کریدور زنگزور می‌تواند سهم بسزایی در این روند داشته باشد.