کرج – ایرنا – همزمان با روز اربعین حسینی نهمین سال راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان کرج در یک مراسم باشکوه و در یک مسیر ۱۰ کیلومتری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هر سال جمعی از مردم و عزاداران حسینی توفیق حضور در کربلای معلی و نجف اشرف برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را دارند ولی جمع زیادی از زیارت اربعین حسینی جا می مانند.

جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی و دلسوختگان عزادار در استان البرز از ساعت هشت صبح امروز چهارشنبه از مناطق مختلف استان به سمت بقاع متبرک امامزادگان البرز حرکت کردند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در البرز برای نمایش اوج شور و دلدادگی برای شهدای کربلا و اسرای دشت نینوا، همنوا با عزاداران در کربلای معلی همراه با اشک حسرت از جاماندگی این همایش میلیونی، عزاداری کردند.

همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی نمادی از عاشقی و دلدادگی است و در البرز دهها هزار نفر از عزاداران با در دست داشتن بیرق های سیاه و تشکیل دسته های عزاداری در خیابان های شهرهای این استان به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع )حرکت کردند.

روحانیون، نیروی نظامی ، انتظامی ، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا، فرهنگیان و مسوولان از شرکت کنندگانی بودند که در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان های استان البرز حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: تجمع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی برای نهمین سال متوالی برگزار می شود و هم اکنون عزاداران حسینی درشهرستان کرج در مسیر ۱۰ کیلومتری آستان مقدس امامزاده حسن (ع) تا امامزاده محمد (ع) مسیر پیاه روی را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» اظهارکرد: امسال نیز بزرگترین تجمع در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار شد که عزاداران از مسیرهای تعیین شده حرکت کرده و پس از عزاداری در مسیر، در این بقعه متبرکه نیز به عزاداری پرداخته و این مراسم با برگزاری نماز جماعت پایان می یابد.

وی افزود: در طول مسیر عزاداری و در بقاع متبرکه ای که مراسم جاماندگان اربعین حسینی برگزار شده موکب هایی نیز برپا شده تا خدماتی همچون پیاده روی اربعین حسینی در عراق را شامل پذیرایی، آرایشگاه، خیاطی، کفشدوزی و کفاشی، مشاوره و خدمات پزشکی ارایه کنند.

ولایی برحق بیان کرد: در مسیر ۱۰ کیلومتری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ۲۰۰ موکب مردمی و نهادهای مختلف برپا شده است.

وی اضافه کرد: امروز آیین پیاده روی جاماندگان اربعین علاوه برکرج در شهرستان های دیگر نیزبه صورت ویژه برگزار شد.