۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85228861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداری نیروهای مسلح استان البرز در ۲۸ ماه صفر

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۲
کد خبر: 85228861
عزاداری نیروهای مسلح استان البرز در ۲۸ ماه صفر

کرج - ایرنا - همزمان با سالروز رحلت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) نیروهای مسلح استان البرز اجتماع عزاداری با عنوان "امت رسول الله(ص)" را در کرج برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع "امت رسول الله (ص)" از ساعت ۱۶ عصر امروز /پنجشنبه/ با حضور نیروهای نظامی و انتظامی شامل ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با پیاده روی از فلکه اول به سمت فلکه دوم رجایی شهر کرج برگزار شد.

نیروهای مسلح عزادار پس از تجمع در فلکه دوم به عزاداری و سینه زنی پرداخته و از سخنرانی یکی از روحانیون نیز بهره مند شدند.

یکی از اولویت های نیروهای مسلح ارایه الگویی مناسب از برپایی دسته های عزاداری و مراسم سوگواری است و تلاش شد تا در این مراسم الگویی مناسب برای حذف بدعت ها، خرافات و حاشیه ها انجام و یک آئین سنتی و راستین عزاداری ارایه شود.

این مراسم با مداحی و نوحه سرایی همراه بود.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع ) استان البرز نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ سربازانی که امروز در این مراسم حاضر هستند در واقع پاسداران حریم ولایت و امت رسول الله به شمار می روند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» افزود: اگر یک بار دیگر تاریخ تکرار شود و عاشورایی دیگر داشته باشیم بدون شک فرزندان شما پیمان می بندند که دیگر حسین (ع) به مسلخ نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه این یزیدیان هستند که به گور خواهند رفت، اظهار کرد: سربازان و پاسداران جان برکف ساحت ولایت تا آخرین قطره خون خود آرزوی شهادت دارند و با تاسی از ولی امرشان با اقتدار از این نظام و ولایت دفاع خواهند کرد.

مردم استان البرز همچنین شب گذشته و امروز با اجتماع در مساجد، مکان های مذهبی و بقاع متبرکه به عزاداری پرداختند.

هر ساله این مراسم عزاداری در روز ۲۸ صفر در شهرستان کرج برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha