سنندج-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: فاز توسعه کارخانه لاستیک بارز کردستان بزودی در جریان دومین سفر رئیس جمهور به استان وارد مرحله اجرا می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل لاستیک بارز کردستان اظهار کرد: از مدیران این واحد صنعتی انتظار می رود افزایش تولید و اشتغال را در اولویت های کاری خود قرار دهند و مجموعه استانداری هم در این راه آنچه در توان داشته باشد انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد بتوانیم در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به کردستان طرح توسعه و فاز دوم لاستیک بارز وارد مرحله اجرایی شود و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم.

مدیرعامل لاستیک بارز هم در این دیدار با ارائه شرح مختصری از تاریخچه، اهداف و وضعیت کنونی این واحد صنعتی و توضیحاتی درباره مسائل و مشکلات درگیر با آن، بیان کرد: برای اجرایی شدن طرح توسعه لاستیک بارز نیاز به کمک مسئولان ارشد استان داریم تا در راستای تسریع در صدور مجوزها و اخذ تسهیلات بانکی دستورات لازم را صادر کنند.

کاوه مفاخری ادامه داد: لاستیک بارز زمینه اشتغالزایی برای ٩٠٠ نفر از جوانان نخبه و تحصیلکرده را فراهم کرده است و در صورت کمک و مساعدت برای به سرانجام رسیدن فاز دوم این کارخانه، اشتغالزایی آن تا یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی مشکلاتی را در مورد بدهی ارزی این شرکت مطرح کرد که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با مسئولان ذیربط تماس گرفت و در راستای رفع مسائل پیش روی کارخانه بارز کردستان دستورات لازم را صادر کرد.

احداث کارخانه لاستیک بارز در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت ١٣٨٨ به کردستان به تصویب رسید.