یزد- ایرنا- نوای روحبخش زیارت خاص اربعین حضرت امام حسین (ع) امروز (چهارشنبه) در ۳۰۰ مسجد شهری و روستایی استان یزد طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، مردم مومن و ولایتمدار یزد همنوا و همراه با سایر دلدادگان حضرت حسین(ع) با حضور در مساجد مختلف در فضایی معنوی، زیارت مخصوص روز اربعین را زمزمه کردند.

شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی که تا پاسی از امشب همچنان پرشور ادامه دارد با حزن و اندوه و همراه با خواندن زیارت اربعین در غم شهادت شهدای مظلوم کربلا گریستند.

اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در کنار خانواده‌های خود با قرائت زیارت اربعین عشق عمیق خویش را به امام حسین (ع) نشان دادند.

همچنین در برخی از مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه، هیات‌های عزاداری و تشکل‌های دینی بر اساس یک سنت قدیمی به برپایی محافل روضه خوانی و مرثیه سرایی اقدام کردند.

کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه در این مجالس طی سخنانی به اهمیت قرائت زیارت خاص اربعین و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دشت نینوا تاکید کردند.

پخت غذا و پذیرایی از عزاداران حسینی در روز اربعین جزو برنامه‌های مهمی است که همه ساله در کنار سایر امور فرهنگی و دینی در یزد و مناطق تابعه انجام می‌شود.

برپایی ۱۵۰ موکب پذیرایی از عزاداران و سوگواران جزو دیگر برنامه‌ مهمی است که در روز اربعین در مسیر خیل عزاداران در محلات مختلف در شهر و روستاها برپا شد.

استان یزد دارای سه هزار مسجد، بیش از ۱۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه و ۲ هزار هیات مذهبی است.