ایلام - ایرنا - فرماندار آبدانان گفت: امسال ۳۰۰میلیارد ریال به منظور بهسازی، ایجاد جاذبه، عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد رحمانی» روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات سیل بند سنگی روستای انجیره با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای اجرای این سیل بند به طول ۱۶۰ متر ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی سال‌جاری هزینه شده است.

وی افزود: این سیل بند برای جمع آوری آب‌های سطحی و رفع مخاطرات مادی و معنوی در روستای انجیره طراحی و در مدت ۲ ماه احداث می‌شود.

فرماندار آبدانان روستاها را منبع برکات و زمینه ساز استقلال اقتصادی جامعه دانست و اضافه کرد: باهمت دولت سیزدهم درسال ۱۴۰۲ و در راستای تقویت بنیه عمرانی و معیشتی روستاییان ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی، جدول کشی، آسفالت و روشنایی معابر ۱۵ روستای شهرستان هزینه شده است.

در این مراسم که جمعی از مدیران اجرایی نیز حضور داشتند، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خدمات دولت به مناطق محروم و روستایی را بسیار مطلوب و امید بخش دانست و گفت: در ۲ سال گذشته با جذب و تزریق یک هزار ۵۰۰ میلیارد ریال مشکل آب آشامیدنی مناطق حاشیه شهر و روستاهای شهر ستان آبدانان برای دراز مدت مرتفع شده است.

«بهزاد علیزاده» با تقدیر از خدمات زیرساختی دولت در استان و اجرای موفق کنگره بزرگ اربعین حسینی(ع)، افزود: تشریفات اداری، مقدمات قانونی و اعتبارهای مورد نیاز طرح فاضلاب شهری آبدانان انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه مهم خدماتی رفاهی با اعتبار اولیه ۳هزار میلیارد ریال بزودی آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که شهرستان آبدانان دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است که نیمی از آن در ۳ شهر آبدانان، سرابباغ و مورموری و نیم دیگر نیز در ۴۲ پارچه آبادی زندگی می‌کنند.