زنجان - ایرنا - رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق برنامه های تدوین شده، امتیازبندی متقاضیان به منظور انتخاب واحد پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان بر اساس واریزی های آنها انجام می‌گیرد.

بهزاد کردلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نحوه امتیاز دهی افزود: مبنای امتیاز دهی در نرم افزار طراحی شده است و هر ۱۰۰ هزار تومان روزانه یک امتیاز محسوب می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به زمان بندی مراجعه متقاضیان بر اساس حروف الفبا، بعد خانوار و مشکلات پیش آمده در دوران کرونا و جلوگیری از ازدحام، جهت تشکیل پرونده و افتتاح حساب و واریز وجه اولیه در راستای پیشگیری از تضییع حقوق متقاضیان، به واریزی اول ۴۰ میلیون تومانی آنها امتیاز تعلق نمی گیرد.

کردلو ادامه داد: این امر نیز در زمان ثبت نام به نحو مطلوب اطلاع رسانی شده است بنابراین امتیاز دهی به متقاضیان از واریزی قسط دوم صورت می گیرد و در تمامی پروژه ها این مبنا لحاظ می شود.

وی افزود: با توجه به فاز بندی پروژه ها برای تحویل واحدها، امتیاز بندی متقاضیان در زمان فاز بندی پروژه و انتخاب واحد انجام می شود.

کردلو به اختلاف امتیاز و رتبه بندی متقاضی در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن( tem) و نرم افزار امتیاز بندی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان اشاره کرد و گفت: مبنای امتیاز دهی در این سامانه برای هر یک میلیون تومان روزانه یک امتیاز است و در نرم افزار طراحی شده این اداره کل برای هر ۱۰۰ هزار تومان یک امتیاز محسوب می شود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در نرم افزار طراحی شده بر اساس توضیحات ارائه شده برای ۴۰ میلیون تومان واریزی اول امتیاز لحاظ نمی شود.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به جهت اینکه امتیاز دهی در دام سوداگران و دلالان قرار نگیرد سقف امتیاز دهی در زمان انتخاب زمان تحویل و واحد در نظر گرفته شده که این امر در سامانه نهضت ملی مسکن فعلا لحاظ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امتیاز دهی متقاضیان در جهت تحقق عدالت و ابزاری در جهت تشویق متقاضیان در واریزی اعلامی از سوی اداره کل راه و شهرسازی بوده که این پیشنهاد به وزارت متبوع نیز ارسال و پس از آن در سامانه نهضت ملی مسکن اعمال شده است.