زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف یک هزار و ۲۳۸ لیتر روغن موتور خودرو احتکار شده از یک انبار در ابهر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: ماموران انتظامی شریف آباد ابهر با اشراف پلیسی از احتکار مقادیر قابل توجهی روغن موتور، در انبار یک باب منزل در منطقه شریف آباد مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطمینان از صحت موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی، محل را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات روغن موتور خودرو احتکار شده کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش روغن موتورهای مکشوفه توسط کارشناسان هفت میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده برای رسیدگی قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ خانی پور از عزم راسخ پلیس برای شناسایی و برخورد قانونی با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم خبر داد و گفت: از شهروندان می خواهیم هرگونه گزارش و اطلاعاتی در این زمینه دارند مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف هفت کیلوگرم تریاک در خدابنده

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان خدابنده خبر داد.

سردار محمد طراقیه افزود: در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده مبنی بر فعالیت یکی از فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان خدابنده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی ماموران مشخص شد یک نفر خرده فروش مواد، مقدار قابل توجهی مواد مخدر تهیه و قصد توزیع آن در سطح شهرستان را دارد که مخفیگاه وی شناسایی شد و در یک عملیات غافلگیرانه مورد بازرسی قرار گرفت و مقدار هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از محل کشف شد.

سردار طراقیه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر خرده فروش دستگیر و با نظر مقام قضایی به اتهام توزیع و نگهداری مواد مخدر روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و شایسته است در جهت سلامت جامعه، شهروندان هرگونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کشف بیش از چهار هزار کیلوگرم چای خارجی قاچاق

فرمانده انتظامی استان زنجان در پی توقیف یک دستگاه کامیونت از کشف چهار هزار و ۲۵۳ کیلوگرم چای خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار طراقیه گفت: در پی اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر حمل کالای قاچاق در راه های استان، مراتب توقیف یک دستگاه کامیونت در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در آزادراه تبریز - زنجان کامیون مذکور را رویت و آن را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند که در بازرسی از خودرو مقدار چهار هزار و ۲۵۳ کیلوگرم چای خارجی قاچاق کشف شد.

سردار طراقیه با بیان اینکه کارشناسان ارزش این مقدار چای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان با تاکید بر عزم راسخ پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی از عموم مردم استان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از فعالیت قاچاقچیان ، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.