تبریز- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با ۱۶۳ واحد نانوایی متخلف در مراغه برخورد قانونی انجام شد.

«صمد حضرتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تخلفات این واحدها شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و نان و احتکار است که از سوی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی اداره تعزیرات حکومتی مراغه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: برای یکی از این واحدهای متخلف بنر تخلف نصب، برای یک واحد دیگر بنر تخلف نصب و پلمب شد و بقیه نانوایی های متخلف نیز یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون ریال جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ فقره گزارش از سوی دستگاه های نظارتی به ویژه کارگروه نظارت بر آرد و نان فرمانداری مراغه در خصوص تخلفات نانوایی ها به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

حضرتی، با اشاره به اینکه تخلفات نانوایی ها موجب نارضایتی شهروندان شده است، ادامه داد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی به تخلفات ۱۶۳ فقره از پرونده های وارده رسیدگی و احکام مختلفی مانند جریمه نقدی، نصب بنر تخلف، پلمب و دستور عرضه آرد و نان کشف شده در شبکه صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، در سه ماه نخست امسال به دنبال رسیدگی به چهار هزار و ۹۶۸ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات در استان، متخلفان این حوزه در واحدهای اجرای احکام به پرداخت حدود پنج هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.