بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه سطح ذخایر خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد گفت: ۱۰۰ درصد نیاز به خون مراکز درمانی و بیمارستانی استان توسط اهدا کنندگان داخل تامین می شود.

هادی نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم ۷۵ درصد از نیاز خونی بیمارستان های داخل توسط هم استانی ها تامین می شد که با تدابیر و اعتبارات لازم این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون خراسان شمالی در سال گذشته با رشد ۶۳.۴۷ درصدی شاخص اهدای خون بانوان رتبه نخست را در کشور کسب کرد و استان گیلان با ۲۵ درصد و لرستان با ۲۳ درصد بعد از این استان قرار گرفتند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: عملکرد این اداره کل در این بازه زمانی بی سابقه بوده و در این بین می توان به تخصیص ۲ دستگاه اتوبوس سیار اهدای خون، افتتاح آزمایشگاه غربالگری، ارتقا و بروزرسانی ساختمان فرآورده و ارسال پلاسما بوده است.

وی همچنین به رشد ۲۷ درصدی ارسال خون به استان سیستان و بلوچستان، رشد ۶۳ درصدی ارسال پلاسما و رشد ۴۸ درصدی اهداکنندگان بار اول در سال گذشته اشاره کرد.

نوری یادآور شد: تمامی این موفقیت ها در حالی اتفاق افتاد که این استان از لحاظ زیرساختی نسبت به سایر استان ها در موقعیت مناسبی قرار ندارد.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.