اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: زارعان در این استان می‌توانند از مزایای ارفاق قانونی واگذاری زمین که امورات آن تا پایان سال جاری به‌مناسبت و برکت کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در دستگاه‌های متولی به‌صورت ویژه انجام می‌گیرد، بهره‌مند شوند.

جلال آفاقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زارعین متصرف اراضی خالصه واجد شرایط در سراسر استان برای طی روند قانونی واگذاری اراضی مازاد متصرفی از اراضی خالصه با سهل‌ترین شرایط و کمترین قیمت در اسرع وقت به ادارات جهادکشاورزی مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشاره بر ضرورت و اهمیت تثبیت حدود اراضی زراعی استان، بر تسریع در صدور اسناد و شناسنامه‌دار شدن تمام زمین‌های کشاورزی و ملی استان تاکید کرد.

آفاقی اظهار کرد: اجرای قانون حدنگار و حفظ کاربری یکپارچه پهنه‌های زراعی لازم است و نمی‌توان نقش صدور اسناد اراضی کشاورزی در تسهیل خدمات به کشاورزان ، جلوگیری از تضییع حقوق آنها و تثبیت مالکیت و جلوگیری از اختلافات اراضی زراعی را انکار کرد.

به گزارش ایرنا ، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل مردادماه امسال از صدور و تحویل سه هزار و ۴۰۰ سند کاداستر زراعی (سند تک برگ) به کشاورزان استان در راستای بزرگداشت کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز پیش‌تر تسریع اجرای قانون حدنگار و سنددار کردن اراضی دولتی و بخش کشاورزی را به منظور ضابطه‌مند شدن ساخت و سازها خواستار شد.

استان اردبیل با ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل در شمال ایران واقع شده است.