قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تعامل حداکثری با خانواده فرهنگ و هنر قزوین اولویت و سرلوحه برنامه‌های اداره کل در این استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسین براتی روز چهارشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین در تشریح اهداف و رویکرد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: نگرش این اداره کل بر پایه یک تعامل حداکثری با همه حوزه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری استوار است و هر آنچه را که قانونگذار و وزارت متبوع ابلاغ و تکلیف کرده باشد، متناسب با شرایط استان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ با تعامل خوبی که با خانواده بزرگ فرهنگ و هنر در انجمن‌های وابسته به اداره کل برقرار خواهد شد، تلاش خواهیم کرد تا وظایف و ماموریت‌ های سازمانی را به نحو شایسته ای عملیاتی سازیم.

براتی تصریح کرد: من معتقدم امور هر انجمن بایستی توسط فعالان همان گروه انجام شود و ما به عنوان یک دستگاه دولتی، نقش نظارتی، حمایتی و حاکمیتی داشته باشیم که امیدوارم بتوانیم این مساله را به درستی در استان قزوین محقق کنیم.

این مسوول با بیان اینکه با کمک و همفکری اهالی فرهنگ و هنر استان، برنامه های خوب و جامعی را تدوین خواهیم کرد، افزود: در همین راستا طی روزهای گذشته دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم و ایشان رهنمودها و راهنمایی هایی را ارایه کردند و دغدغه هایی نیز در حوزه مسایل فرهنگی و هنری مطرح شد که به طور قطع در نظام برنامه‌ریزی این اداره کل، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برنامه ریزی برای جشنواره دوسالانه خوشنویسی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه به جایگاه فرهنگی و هنری استان پرداخت و اظهار کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی ایران اسلامی بوده و به زودی جشنواره دوسالانه خوشنویسی در استان برگزار خواهد شد.

براتی با اشاره به اینکه بایستی تدارکات و تمهیدات دقیق و کاملی اتخاذ شود تا یک جشنواره فاخر و در خور شان علاقه مندان به ارتقای فرهنگی استان قزوین را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه این مهم به شایستگی محقق شود از کمک و ظرفیت فعالان و افراد موثر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین جامعه خوشنویسان استان بهره مند خواهیم شد.

تدوین برنامه های جامع و متنوع فرهنگی و هنری در استان قزوین

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین سپس از تدوین برنامه های جامع و متنوع فرهنگی و هنری با فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان خبر داد و گفت: هم افزایی و تعامل با دستگاه های فرهنگی به صورت جدی دنبال می شود تا بتوانیم یک برنامه مدون از اولویت‌های فرهنگ و هنر استان داشته باشیم.

براتی ادامه داد: در بازه زمانی کوتاهی که از حضورم در استان قزوین می گذرد برای شناخت بهتر و دقیق‌تر نسبت به وضعیت فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه های استان تلاش داشتم تا با فعالان حوزه های مختلف مرتبط با اداره فرهنگ ‌و ارشاد استان، از نزدیک دیدار و تبادل نظر داشته باشم.

وی اظهار کرد: بدون شک دستیابی به اطلاعات جامع در عرصه فرهنگ و هنر استان و شناسایی نقاط قوت و ظرفیت های موجود، منجر به نقش آفرینی مفیدتر و ارایه نظرات کارشناسانه و موثرتر در حیطه های مختلف فعالیتی خواهد شد.

براتی یادآور شد: بنا داریم حداکثر تا پایان شهریور ماه تمامی ظرفیت‌ ها، نقاط قوت، توانمندی ها و شاخص های ارزشمند حوزه فرهنگی و هنری استان را احصا و جمع بندی کرده و تبدیل به یک برنامه برای ۶ ماه دوم سال جاری کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در نیمه اول مهر ماه امسال این جمع بندی و برنامه ریزی ها صورت گرفته به صنوف مختلف مرتبط با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ارایه شود.

رسانه ها پشتوانه خوبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی محسوب می شوند

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رسانه ها بدون شک پشتوانه های خوبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی محسوب می شوند، تصریح کرد: این مساله در استانی مانند قزوین که از پیشینه تاریخی و فرهنگی دوردستی برخوردار می باشد، از گذشته تا حال به کلی هویدا و نمایان بوده است.

رضا اسدی تصریح کرد: در همین راستا،‌ هرچند در گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی تلاش خود را در این بخش، به ویژه شناسایی فرهنگ و آثار ماندگار تاریخی این منطقه از کشور تلاش هایی داشته اما به نظر می رسد هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم که امیدواریم با توجه به اولویت این اداره کل در بخش شناسایی نقاط قوت و ضعف عرصه فرهنگ و هنر استان، در آینده نزدیک شاهد شکوفایی در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر،‌ به نظر می رسد رسانه ها نیز در استان قزوین با اتخاذ وحدت و همدلی و پای کار بودن،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای پیشبرد اهداف خود و رسیدن به نقطه ایده آل یاری کنند و به عنوان بازوان مهم اطلاع رسانی، جایگاه قزوین را بیش از پیش در سطوح داخلی و بین المللی نمایان تر گردانند.