به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح ممنوعیت عبور خودروهای سنگین از محور شاهرود به طرود همچنان ادامه دارد و فقط کامیون و تریلیهای معادن منطقه اجازه تردد از این جاده را دارند.
وی با بیان اینکه تخلف رانندگان در این زمینه با اعمال قانون شدید مواجه خواهد شد، ابراز کرد: تصادف یا هرگونه حادثه در مسیری که تردد ممنوع شده است شامل پوشش بیمه برای رانندگان نمیشود.
جلالی با اشاره به اینکه پلیس راهور به منظور نظارت بیشتر در این محور تردد دارد، اظهار کرد: نظارت و تردد پلیس با توجه به سفر زائران امام رضا(ع) در این روزها بیشتر در محورهای اصلی انجام میشود.
تردد خودروهای سنگین پس از نصب تابلو ممنوعیت تردد ۸۰ درصد کاهش یافت
فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه تردد خودروهای سنگین در محور طرود نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، افزود: قبل از نصب تابلوی ممنوعیت تردد، روزانه حدود ۱۵۰ تریلی و کامیون از مسیر اصفهان و یزد به سمت خراسان شمالی و گلستان از محور طرود تردد میکردند که این محدویت موجب شده تا رفت و آمد در این جاده ۸۰ درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه اجرای ۲ برنامه کوتاهمدت و بلندمدت در راستای ایمن سازی این مسیر در دستور کار است، ابراز کرد: نصب تابلو، شانهسازی، خطکشی و حضور پلیس در این محور در برنامه کوتاه مدت، و همچنین تعریض جاده و ایمنسازی در برنامه بلند مدت در دست اجرا است.
جلالی با بیان اینکه عملیات تعریض جاده از سمت شاهرود به سمت طرود در حال انجام است، اظهار کرد: برای اجرای گام نخست این طرح یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.
پنج جانباخته در برخورد ۲ تریلی با سواری در جاده شاهرود- طرود در خردادماه
به گزارش خبرنگار ایرنا، راه اصلی رسیدن به اصفهان، یزد و بندرعباس در محور ارتباطی شمال به جنوب و همچنین شرق به جنوب کشور، محور شاهرود - دامغان - جندق با حدود ۳۲۰ کیلومتر است، اما رانندگان به دلیل کوتاهی حدود ۱۰۰ کیلومتریِ محور شاهرود - طرود - جندق، تمایل به تردد از این جاده دارند.
کوتاه شدن راه موجب شده تا بسیاری از رانندگان کاستیها و خطرات این مسیر مانند عرض کم جاده، احتمال برخورد با شتر در شبها، کمبود علایم رانندگی، مناسب نبودن آسفالت در برخی نقاط، نبود خطکشی و نیز دستاندازها را به جان بخرند.
رانندگانی که به امر حمل و نقل مشغول هستند، همیشه کوتاهترین راهها را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب میکنند که از نظر اقتصادی و صرف وقت برایشان مهم است.
علاوه بر رانندگان استانهای دیگر، بسیاری از مردم روستاهای منطقه طرود هم از این مسیر برای تردد استفاده میکنند، به همین دلیل و با توجه به کلیدی شدن نقش این محور در ارتباطات منطقه و همچنین تعداد جانباختگان و تعدد تصادفهای مدت اخیر، رسیدگی به این راه و تامین امکانات مورد نیاز باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.
کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب، و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادفها رقم میزند.
طرود با بیش از سه هزار نفر جمعیت ۱۲۰ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد.