چهار نفر در تصادفات جاده‌ای استان سمنان جان باختند

سمنان- ایرنا- رییس پلیس راه استان سمنان گفت: چهار نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی در محورهای استان به دلیل شرایط نامساعد جوی و لغزندگی جاده‌ها جان باختند.

سرهنگ موسی بزرگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ۱۵ مورد واژگونی خودرو تا بامداد امروز به دلیل بارندگی و لغزندگی جاده‌‎ها در استان سمنان رخ داد.

وی ادامه داد: یک نفر از هموطنان بر اثر تصادف رانندگی در محور سرخه، یک نفر در محور طرود شهرستان شاهرود و ۲ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور جنوبی اتوبان قم- گرمسار جان باختند.

وی رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی، پرهیز از سبقت غیرمجاز و تردد بااحتیاط به خصوص در پیچ های جاده ها را ضروری دانست و گفت: رانندگان خودروهای باری نظیر تریلرها، کامیونت ها و وانت بارها در شرایط بارندگی بیشتر دقت کنند، چون این خودروها روی زمین های لغزنده آسان تر واژگون می شوند.

رییس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: رانندگان و به خصوص رانندگان نیسان وانت که قسمت بار خودروی آن‌ها خالی است از ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزند، چرا که با ترمز ناگهانی دچار چرخش و سانحه می شوند.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد از استان سمنان عبورمی کند و این استان محور ارتباطی مهمی بین جاده های اصلی کشور در مسیر شرقی- غربی و شمالی- جنوبی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سمنان در قالب هشدار نارنجی ضمن اعتبار هشدار زرد، درباره ادامه و تقویت فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی این استان به صورت رگبار و ایجاد سیلاب، تا پایان روز جمعه این هفته خبر داد.

با توجه به رصد تغییرات جوی، بارش‌های رگباری، رعد و برق و تندباد لحظه ای برای تمامی نقاط استان سمنان و به صورت ویژه برای شهرستانهای گرمسار، آرادان و سرخه پیش بینی شده است و کلیه دستگاه‌های اجرای به ویژه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha