آباده- ایرنا- دفتر ایرنای شمال استان فارس شامگاه چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در آیینی با حضور مسوولان در شهر آباده آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان آباده در این آیین، با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور و هیات دولت با رهبر معظم انقلاب (هشتم شهریورماه جاری) گفت: معظم له در آن دیدار عملکرد دو ساله دولت سیزدهم را موجب تقدیر و تمجید دانستند اما از عدم انعکاس لازم و شایسته فعالیت‌های خوب دولت به اذهان مردم به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت ابراز ناخرسندی کردند.

میثیم خداداد در آیین افتتاح و راه اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان آباده افزود: در این شهرستان طی یکی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده که تنها بخشی از این اقدامات اطلاع رسانی و به مردم ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم کارهای صورت گرفته و میزان اطلاع رسانی، یک خلا اطلاع رسانی در شهرستان احساس شد در حالی که تعداد قابل توجهی از جوانان خوش ذوق در این شهرستان حضور دارند که در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات می توانند در زمینه اطلاع به مجموعه فرمانداری و سایر ادارات و مجموعه های شهرستان کمک شایانی کنند.

او اظهار کرد: قطعا با راه اندازی دفتر ایرنای شهرستان های شمال استان فارس به مرکزیت آباده طیف گسترده تری از افراد توانمند و خوش ذوق می توانند فعالیتهای رسانه‌ای خود را انجام دهند.

فرماندار ویژه آباده گفت: در شرایطی که در دولت مردمی سیزدهم شاهد این میزان تلاش و فعالیت شبانه روزی در شهرستان آباده و شهرستان های شمالی هستیم، جای چنین دفتر خبری خالی بود که امیدواریم با افتتاح دفتر ایرنا بتوانیم این مسیر را هموار کنیم.

خداداد افزود: امیدواریم بتوانیم در سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس توسعه فضای فیزیکی و تقویت امکانات این دفتر را دنبال کنیم.

آباده، پیشتاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
فرماندار آباده، با اشاره به پیشتازی این شهرستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: هدف ما این است که این شهرستان را در بحث اجرای این طرح به عنوان یک شهرستان ممتاز و شاخص در سطح کشور معرفی کنیم.

خداداد ادامه داد: امروز در شرایطی که در برخی نقاط استان مشکل تامین و واگذاری زمین و فراهم کردن مقدمات اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد ما در آباده آماده ساخت حدود ۲ هزار واحد مسکونی بیش از سهمیه‌ چهار هزار و ۸۰۰ واحدی که به شهرستان اختصاص داده شده هستیم.

وی اظهار کرد: بحث ساخت مسکن از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است که امیدواریم بتوانیم در جهت رفع این دغدغه و دادن پاسخ مناسب به نیاز مردم در این زمینه گام های موثری برداریم.

او گفت: در بحث ایجاد اشتغال نیز با هم افزایی که طی یک و نیم سال گذشته بین تمام مسئولان از جمله نماینده شهرستان ایجاد شده و به کارگیری تمام این ظرفیت ها شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

فرماندار شهرستان آباده افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیتی که با راه اندازی دفتر ایرنای شمال استان ایجاد شده بتوانیم تمام اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را به هدف امیدآفرینی در جامعه انعکاس دهیم.

ظرفیت ایرنای شمال فارس در خدمت تحقق جهاد تبیین
سرپرست سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در این آیین ضمن قدردانی از حمایت‌های فرمانداری و دیگر مجموعه های شهرستان آباده در راه اندازی دفتر ایرنای شمال فارس گفت: قطعا این ظرفیت می تواند در جهت تحقق بحث جهاد تبیین و بیان دستاوردها و اقدامات دولت مردمی سیزدهم به کار گرفته شود.

بهنام احمدی افزود: ایجاد دفتر ایرنای شمال فارس می تواند موجب شود که تمام ظرفیت های بالقوه ای که در زمینه اطلاع رسانی در این بخش از استان وجود دارد در قالب تولید مطالب و اخبار اثرگذار شکوفا شده و به فعلیت برسد.

وی ادامه داد: معتقدیم اگر اقدامات و فعالیت هایی که در گوشه گوشه استان در حال انجام است را بتوانیم به خوبی به مردم منتقل کنیم توانسته ایم گام مهمی در جهت امیدآفرینی در جامعه برداریم.

در این آیین محمد رمضانی از فعالان رسانه ای شمال استان فارس به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان آباده معرفی شد.

آباده در ۲۷۱ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.