بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال وام به دانشجویان متقاضی دانشگاه علوم پزشکی استان در دولت سیزدهم پرداخت شد.

دکتر سیداحیا سیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات از محل صندوق رفاه دانشجویان در بخش های ازدواج، تحصیلی، ودیعه مسکن و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان تسهیلات ۵۷ میلیارد ریال وام به دانشجویان متقاضی علوم پزشکی استان در سالجاری پرداخت شد.

سیدی با اشاره به افزایش سرانه خوابگاه دانشجویی در خراسان شمالی، گفت: متراژ فضاهای خوابگاه ملکی علوم پزشکی استان در دولت سیزدهم از ۶ هزار متر مربع به هفت متر مربع افزایش یافت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: همچنین متراژ خوابگاه های استیجاری از ۲ هزار متر مربع به سه هزار و ۳۶۰ متر مربع افزایش یافت.

به گفته وی؛ دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۲ هزار و ۱۱۰ دانشجو دارد که در ۶ دانشکده آن زیر نظر ۲۲۴ عضو هیات علمی تحصیل می‌کنند.

بیش از ۲ برابر شدن برگزاری اردوهای جهادی

سیدی با اشاره به افزایش اردوهای جهادی از هشت مورد به ۲۰ مورد در سالجاری، گفت: تنها در سال گذشته ۳۰ هزار نفر در روستاهای محروم استان با اعزام تیم های پزشکی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: در هر یک از این تیم ها؛ پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور دارند و خدمات پزشکی، مامایی و دارویی رایگان را به اهالی این روستاها ارائه می دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: اردوهای جهادی سلامت همچنان در روستاهای محروم استان برگزار می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.