اسلام‌آباد - ایرنا - با ادامه تنش‌های مرزی پاکستان با همسایگان شرقی و غربی خود هند و افغانستان، نخست وزیر وقت پاکستان اعلام کرد که وضعیت مرزهای این کشور هشدار آمیز و تهدیدهای امنیتی رو به افزایش است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، اظهارات نخست وزیر دولت انتقالی این کشور همزمان با تشدید حوادث مرزی و حملات تروریستی در امتداد مرزهای پاکستان با افغانستان و تبادل آتش میان مرزبانان پاکستانی و هندی عنوان می‌شود.

«انوار الحق کاکر» در آستانه انتخابات عمومی پاکستان طی مصاحبه‌ای گفت که تهدیدات امنیتی در مرزهای مشترک این کشور با افغانستان و هند افزایش یافته است اما این وضعیت منجر به تعلیق در برگزاری انتخابات آتی پاکستان نخواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه وضعیت نگران کننده ای در مرزهای غربی و شرقی پاکستان وجود دارد که در آن تهدید امنیتی و مکانیسم واکنش مورد نیاز در حال افزایش است، اما مطمئن هستیم که اوضاع را کنترل کرده و همزمان روند انتخابات پاکستان را تکمیل خواهیم کرد.

نخست وزیر موقت پاکستان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تهدید فزاینده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP)، گزینه‌هایی برای حملات فرامرزی و یا عملیات هواپیماهای بدون سرنشین در عمق خاک افغانستان وجود دارد، گفت: پاکستان حق دفاع دارد و هر جا که احساس کند برای حفاظت از سرزمین و مردم خود نیاز به اقدام داشته باشد، آن را انجام خواهد داد.

وی افزود: من وارد جزئیات تصمیمات عملیاتی که پاکستان می تواند بگیرد، نخواهم شد. اما زمانی که به دلیل این تهدید نیاز باشد، تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

سطح حوادث تروریستی و ناآرامی‌های امنیتی در پاکستان در طول ۲ سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به یک چالش جدی برای دولت موقت این کشور در آستانه برگزاری انتخابات عمومی پاکستان به شمار می‌رود.

کمیسیون انتخابات پاکستان هنوز تاریخی نهایی برای انعقاد انتخابات عمومی در این کشور را اعلام نکرده اما "عارف علوی" رئیس جمهور پاکستان هفته گذشته با استناد به قانون اساسی کشور روز ۱۵ آبان امسال (۶ نوامبر) را تاریخ برگزاری انتخابات اعلام کرد و از نهادهای ذیربط در این کشور خواست تا مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند.