۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85361674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعطیلی ۳ دانشگاه نیروهای مسلح پاکستان در پی تهدیدات امنیتی در پایتخت

اسلام‌آباد- ایرنا- نگرانی‌های امنیتی ناشی از احتمال وقوع حملات تروریستی در اسلام‌آباد به تعطیلی سه دانشگاه بزرگ متعلق به نیروهای مسلح در پایتخت پاکستان منجر شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، در بحبوحه انتخابات آتی و تداوم تحصن گروه‌های مختلف در شهر اسلام‌آباد، دریافت اطلاعاتی مبنی بر احتمال حملات تروریستی در پایتخت پاکستان نگرانی دولت و نهادهای امنیتی را درپی داشته است.

منابع آگاه گفتند ‌که دانشگاه دفاع ملی وابسته به ارتش، دانشگاه نیروی هوایی موسوم به «فضاییه» و همچنین دانشگاه نیروی دریایی موسوم به «بحریه» پس از بروز نگرانی‌های امنیتی برای مدت نامعلومی تعطیل شد.

برخی گزاش‌ها از ورود یک مهاجم انتحاری به شهر اسلام‌آباد و نقشه وی برای هدف قرار دادن یکی از دانشگاه‌های متعلق به نیروهای مسلح حکایت دارد.

منابع پلیس اسلام‌آباد اعلام کردند که به دلیل برگزاری انتخابات آتی و تحصن‌های مداوم معترضان بلوچ، تدابیر امنیتی از قبل در اسلام‌آباد تقویت شده است.

پاکستان در سال ۲۰۲۳ یکهزار ۵۲۴ تلفات جانی ناشی از ۷۸۹ فقره اقدام تروریستی و یکهزار ۴۶۳ زخمی را شاهد بوده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی (CRSS) در اسلام‌آباد که در ماه گذشته منتشر شد، نزدیک به یکهزار غیرنظامی و پرسنل امنیتی کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha