زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۲۸ طرح آبرسانی روستایی و شهری با اعتباری بالغ بر ۳۰۲ میلیارد ریال در دولت سیزدهم در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده اجرایی شد.

علیرضا جزء قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای ۶ طرح اصلاح شبکه توزیع در شهر زرین رود و روستاهای "کهلا، حی، شرور، زاغج و غلامویس" به طول ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

وی اظهار داشت: واگذاری انشعاب به روستاهای "سقرچین، سریین، قره محمد و خانلار" نیز به تعداد ۴۱۰ فقره با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان خاطرنشان کرد: احداث خط انتقال روستای بصرک به طول چهار کیلومتر، اصلاح خط انتقال و شبکه توزیع روستای دربند به طول ۱.۳ کیلومتر، راه اندازی قنات شهر زرین رود، احداث مخزن ذخیره آب روستاهای "سراب و قزلبلاغ" و حفر چاه آب این دو روستا نیز از دیگر طرح های آبرسانی در بخش بزینه رود است.

جزء قاسمی گفت: حفر چاه کمکی برای روستاهای کهلا و غلامویس با مشارکت اهالی، راه اندازی چاه جدید روستای بزینه رود، لوله گذاری خط انتقال و احداث شبکه توزیع در روستای سراب نیز دیگر طرح های اجرا شده در بخش بزینه رود است.

وی به اجرای طرح آبرسانی به روستاهای "آغوزلو، گل تپه و سرشبار" در مجتمع زاغج نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان یادآور شد: راه اندازی چاه جدید و لوله گذاری خط انتقال روستای "حسام آباد و ارقین بلاغ" نیز با مشارکت اهالی این روستاها و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره برداری شد.

این مسئول گفت: تعویض شناور و لایروبی قنات روستای "قزلبلاغ"، ارتقای کیفیت آب روستای "محمد خلج"، افزیش ظرفیت آبدهی ایستگاه پمپاژ سراهی قجور و ساخت مخزن ذخیره آب در روستاهای "حی، کهلا، استرود و سقرچین" نیز دیگر طرح های اجرا شده در بخش بزینه رود است.

وی خاطرنشان کرد: احداث خط انتقال و شبکه توزیع روستای سقرچین به طول ۱۲ کیلومتر، لوله گذاری شبکه توزیع روستای استرود به طول ۹ کیلومتر، احداث خط انتقال روستای شهیدآباد به طول چهار کیلومتر و لوله گذاری چشمه روستای سقرچین نیز از جمله طرح های آبرسانی در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.