ساری - ایرنا - فرماندار شهرستان قائمشهر با مثبت ارزیابی کردن‌ اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در این شهرستان، پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۵۵ درصد اعلام کرد.

جواد مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهور به مازندران، قائمشهر ۵۰ مصوبه داشت که برخی از این مصوبات از جمله نوسازی ورزشگاه وطنی با گماردن مسئول ویژه از سوی استاندار با جدیت پیگیری شد و به ثمر رسید.

وی اضافه کرد: نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه‌های مختلف بود که از این مبلغ حدود۶ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان قائمشهر ادامه داد: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رازی قائمشهر در شروع فعالیت دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و این طرح با صرف اعتبار ۹ هزار میلیارد ریالی آماده بهره برداری است.

مولایی همچنین به اتمام ‌و تعیین تکلیف عملیات ساخت چند طرح مهم شهرستان در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: رکود ۹ساله ساخت تقاطع غیر همسطح شهید مهدوی با تخصیص اعتبار مورد نیاز برطرف شد و این پروژه هم در ماههای اخیر تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : پل روگذر سوخته کلا از دیگر طرح های بر زمین مانده شهرستان است که الان دوباره ساخت آن فعال شده است و با ورود ۲ پیمانکار عملیات ساخت آن پیگیری می‌شود.

مولایی ادامه داد : تا هفته آینده بتن ریزی رمپ مسیر تردد اهالی بالاتجن این پل انجام و پس از آن آسفالت می‌شود و افتتاح و بهره برداری مابقی طرح تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی افزود : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ماه گذشته عملیات اجرایی ۱۲۰ واحدی آغاز شد و کلنگ احداث ۳۰۰ واحد در منطقه حاجی آباد به زودی بر زمین زده می‌شود.

فرماندار قائمشهر اظهار کرد: خط اصلی آبرسانی شهرستان ۶۰ساله از طریق یک خط لوله ۴۰۰ اینچ آب شرب شهروندان تامین می شود که با تزریق یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای ایجاد ۲ خط ۸۰۰اینچ برای آبرسانی به مشترکان شهرستان برنامه ریزی شده است و تا دوماه آینده به آب شرب شهرستان وصل خواهد شد.

مولایی گفت : ۴۲حلقه چاه برای مشروب کردن زمین های زراعی شهرستان نیاز است که در یک سال اخیر ۳۰حلقه چاه احداث و لایروبی شده است و این اقدامات باعث شده که‌ امسال کمترین‌تنش آبی را داشتیم.

فرماندار قائمشهر در ادامه تشریح فعالیت های یکساله دولت در قائمشهر گفت که پارسال تعهد اشتغال چهار هزار و ۹۰۰ نفری به پنج هزار و ۳۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به مازندران سفر کرد.