۲۵ هزار خانوار مازندرانی از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند

ساری - ایرنا - در چهارمین روز گرامیداشت هفته دولت، با افتتاح و بهره برداری از پنج طرح آبرسانی، ۲۵ هزار خانوار در شهرستان های بابل و آمل از نعمت آب آشامیدنی پایدار و سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران، معاون امور عمرانی استاندار مازندران در آیین افتتاح طرح آبرسانی در بابل، تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی را از سیاست های دولت سیزدهم  در راستای تدابیر رئیس جمهور به منظور محرومیت زدایی بیان کرد.

رضا علیخانی گفت: در حال حاضر ۴۵۰ طرح آبرسانی در  استان در دست اقدام است که از این تعداد، ۵۰ طرح آبرسانی در بابل در حال اجراست.

وی افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم معطوف به آبادانی و رفع محرومیت زدایی بویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است و برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران نیز در سخنانی گفت که از مجموع طرح ها، چهار طرح آبرسانی در روستاهای شوب کلا، شهیدآباد، مقریکلا و میرودپشت بابل با صرف ۱۷۵ میلیار ریال اعتبار و با بهره مندی سه هزارو ۳۵۰ خانوار افتتاح و بهره برداری شد. 

بهزاد برارزاده افزود: برای اجرای این طرح، سه حلقه چاه با آبدهی ۳۴ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز و دو باب مخزن ۵۰۰ مترمکعبی نیز احداث شد.

فرماندار شهرستان بابل هم سرعت اجرای پروژه های آبرسانی در این شهرستان را که با اهتمام جدی دولتمردان در حال اجراست کم نظیر خواند و از زحمات دست اندرکاران اجرای این پروژه ها قدردانی کرد.

وی ادامه داد: همچنین در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، عملیات اجرایی شبکه فاضلاب بابل با اجرای شبکه فاضلاب خروجی ایستگاه های دو و چهار و میکروتونلینگ خیابان شهید صالحی با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال و بهره مندی چهار هزار خانوار آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهرستان بابل افزود: برای اجرای این طرح نیز ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که پس از بهره برداری هفت هزار و ۵۰۰ خانوار از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

همچنین در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، با بهره برداری از طرح های در دست اقدام، بیش از ۲۱ هزار خانوار آملی از نعمت آب شرب کافی و پایدار برخوردار شدند.

برای حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۰۰ لیتر در ثانیه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و مردم روستاهای بوران و پاشاکلا آمل از نعمت آب شرب کافی و پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۵ طرح عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این استان خبر داد و گفت که در این هفته ۲۷ طرح با ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار بهره برداری و عملیات اجرایی هشت طرح با ۷۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز می شود و ۶۸ هزار نفر از جمعیت استان نیز از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یکهزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha