تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: انتظار داشتم که بعد از انصراف من برای سفر به هانگژو، یک مربی اعزام شود که این کار انجام نشد با این وجود تابع دستورات کمیته و ستاد بازی‌ها هستیم.

به گزارش ایرنا، نشست خبری عابد حقدادی رییس فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمربی تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون رشته برگزار شد.

عابد حقدادی در این نشست با اشاره به اهمیت حضور ژیمناست‌های ایرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: از بهمن ماه سال گذشته برنامه انتخابی و گزینشی برای انتخاب بهترین نفرات در دستور کار قرار گرفت. قهرمانان این رشته در تورنمنت‌های داخلی و خارجی شرکت کردند و در نهایت نفرات برتر به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. ورزشکاران شامل چهار ژیمناست و ۲ مربی هستند.

رییس فدراسیون ادامه داد: در خصوص محمدرضا خسرونژاد پیگیری لازم انجام شد. در تکمیل فرم لایسنس خسرونژاد مشکلاتی بود که به زودی مشکلات برطرف خواهد شد و لایسنس این قهرمان صادر می‌شود. همه تیم‌های ژیمناستیک پنج نفره اعزام می‌شوند که یک نفر ذخیره است. ما تلاش لازم انجام دادیم اما مشکلاتی بود که مانع اعزام نفر پنجم شد. یکی بحث لایسنس بود که ما اطمینان کافی نداشتیم. در ستاد عالی بازی‌ها نیز چهار نفر مصوب شد. قرار بود سه همراه اعزام شود که من عملا انصراف دادم و اعلام کردم یک مربی برای کمک به تیم اعزام شود اما تا کنون اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: انتظار داشتم که بعد از انصراف من، مربی اعزام شود که این کار انجام نشد و ما تابع دستورات کمیته و ستاد بازی‌ها هستیم. ملاک ما مسابقات انفرادی است و ارزیابی عملکرد مربیان براساس نتایج انفرادی است چون دست ما برای مسابقه تیمی بسته است.

حقدادی ادامه داد: چهار نفر از داوران ایرانی به مسابقات دعوت شدند که سه نفر مرد و یک زن حضور دارند و هزینه اعزام از سوی مسئولان بازی‌های آسیایی است. ۱۰ نماینده در هانگژو داریم ۴ ورزشکار، ۲ مربی و ۴ داور.

وی در خصوص جوایز به ژیمناست‌های اعزامی گفت: برای فینالیست‌ها جوایزی داریم اما برای مدال حداقل ۱۰۰ میلیون پاداش در نظر گرفتیم و این متفاوت از پاداش وزارت ورزش است.

خیرخواه: برنامه‌ریزی برای مسابقه تیمی نداریم

رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری گفت: دوست داشتیم به صورت تیمی در مسابقات شرکت کنیم چون تیم هشتم آسیایی هستیم. تیم ایران انفرادی مسابقه می‌دهد.

وی یادآور شد: اگر به سمت مسابقه تیمی برویم تمرکز از مسابقه انفرادی گرفته می‌شود. ما تا چند روز پیش اطمینانی از اعزام نداشتیم و این یک برنامه‌ریزی عجیب بود که من در ۲۰ سال مربیگری تجربه نکرده بودم؛ امیدوارم در بخش انفرادی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

خیرخواه این را هم گفت: پنج سال برای بازی‌های آسیابی برنامه‌ریزی کردیم. اما تمام کار تمرین نیست و در چند سال گذشته فدراسیون شرایط بدی داشت، تغییر و تحول فدراسیون، تمرکز ملی‌پوشان را به هم ریخت. اکنون شرایط بهتر شده و فدراسیون به آرامش رسیده است.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری یادآور شد: مهدی الفتی از جمله بهترین‌های دنیا است و نمره نزدیک به بزرگان این رشته داشت. مهدی احمدکهنی نیز در جمع هفت نفر برتر دنیا است. دیگر نمایندگان ایران هم قابلیت لازم برای فینالیست شدن را دارند. چین پنج تیم در بالاترین سطح دارد و اگر تیم اصلی نباشد باز هم مدعی است. ژاپن هم این شرایط را دارد.

او گفت: پرش‌های الفتی در سطح جهانی است و اگر روز خوبش باشد بی‌تردید رتبه اول یا دوم بازی‌های آسیایی را کسب خواهد کرد. در ژیمناستیک فرصت جبران اشتباه نیست و باید تمام تمرکز بر روی تکنیک و کار باشد. مهدی احمد کهنی نیز شانس لازم برای رسیدن به مدال دارد و ما امید به کسب ۲ مدال داریم.