یزد-ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه اطلاع رسانی در مورد اهمیت وقف، مطلوب نبوده است، گفت: وقف، بن‌بست پذیر نیست و ماندگاری همیشه جریان ساز است که در طول سالیان دراز ادامه خواهد داشت و برای واقف ثواب منظور می‌شود .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "رضا صادقی" روز دوشنبه در بازدید از ایرنا یزد افزود: دامنه وقف وسیع و گسترده است و برای نیات واقف نیز هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و برای زنده نگه داشتن شعائر اسلامی هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه آنگونه که باید در مورد ثمرات و اثرات وقف اطلاع رسانی صورت نگرفته و ما نیز در این زمینه کم کاری هایی داریم که در راستای جبران این کمبود ارتباط با رسانه ها در دستور کار ما است و این بازدید صورت گرفت تا انشالله در هفته وقف امسال نسبت به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده اقدام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: هفته وقف امسال از ۱۶ ربیع الاول شروع شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و انشالله در مورد مواهب وقف اطلاع رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه چرا درآمد های موقوفات در همین استان هزینه نمی شود، گفت: دو نوع وقف داریم یکی حق التولیه که مسئولیت آن مستقیما با اوقاف است و دیگر هم حق‌النظاره که تولیت با متولی خاص است ولی نظارت با ماست و سازمان فقط حق النظاره کمی می گیرد.

وی افزود: تمام این درآمد ها به حساب سازمان در مرکز واریز می شود و بر اساس قانون برای آن هزینه خواهد شد و همه این هزینه ها نیز طبق قانون مشخص شده و در اختیار استان نیست و ما نمی توانیم هیچگونه دخل و تصرفی در آن داشته باشیم و بخشی نیز با اختیار نماینده ولی فقیه در استان هزینه می شود.

مدیرکل اقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طی دو ماه گذشته سعی شد فضای عمومی استان و همچنین موقوفات را از نزدیک بازدید نماییم و لذا از همه شهرستانها باردید شد و با همراهی معاونین اوقاف در جریان اقدامات انجام شده در موقوفات و همچنین بقاع متبرکه و امامزادگان قرار دارم.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در این بازدیدها از اکثر بقاع متبرکه بازدید داشتیم و حرف دل مردم و هیئت امناء را نیز شنیدم و درخواست هایی داشتند که نسبت به اجرایی شدن آن اقدامات لازم انجام خواهد شد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: موقوفات استان بسیار زیاد است ولی عمدتا موقوفات کوچک و خرد است و در حال حاضر با توجه به رویکرد سازمان نسبت به فعالیت های دانش بنیان و مباحث اقتصادی در موقوفات ورود شده و از مشارکت بخش خصوصی نیز کمک گرفته شده است .

صادقی اظهار داشت: موقوفات در جهت رفع نیازهای جامعه در زمان خود انجام شده و همچنان ماندگار است و در آینده نیز ماندگار خواهد بود و لذا این باقیات الصالحات بعنوان عمل نیک در همه زمان ها باقی خواهد ماند و برای مردم خدمت رسانی دارد .