تهران-ایرنا- درپی یورش شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه «سال نو عبری»، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای به رژیم اشغالگر نسبت به تحریک احساسات مسلمان با انجام این اقدامات هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه مصر، هجوم گروهی از افراط گرایان صهیونیست، تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی را به مسجد الاقصی به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه مصر از مقامات رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع‌تر از این گونه اقدامات تشدید کننده تنش که احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان را تحریک کرده و به دامن زدن به خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کمک می‌کند، پایان دهند.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد که حملات مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن که برخلاف قواعد حقوق بین‌الملل و تصمیمات مشروع بین‌المللی صورت می‌گیرد، به جایگاه تاریخی و حقوقی آن به‌عنوان موقوفه صرفاً اسلامی خدشه‌ای وارد نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که چنین اقدامات تحریک آمیزی احیای روند صلح بر اساس راه حل «دو دولتی» را تضعیف می‌کند.

مصر همچنین از طرف‌های با نفوذ بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای ذیربط آن خواست که به مسوولیت‌های خود در قبال حمایت از حقوق ملت فلسطین عمل کنند.

این وزارتخانه در پایان بر تعهد کامل مصر به حمایت از حقوق مسلم فلسطینی‌ها و حمایت این کشور از همه تلاش ها با هدف دستیابی به راه حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین تاکید کرد.

صبح روز گذشته شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت روز موسوم به «روز اول سال عبری» به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حمله گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

برچسب‌ها