تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کوبا در دیدار با رئیس هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر تعهد این کشور به چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، میگل دیاز کانِل رئیس‌جمهوری کوبا که برای شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سامان ملل به نیویورک آمریکا سفر کرده است، گفت: در دیدار با دنیس فرانسیس، تعهد کوبا به چندجانبه‌گرایی و منشور ملل متحد و همچنین اجرای اهداف توسعه پایدار دستورکار ۲۰۳۰ را تایید کردیم. همچنین در مورد نتایج و پیشنهادات به دست آمده از اجلاس گروه ۷۷ صحبت کردیم.

دیاز کانل در دیدار با این دیپلمات ترینیداد و توباگو در مورد نتایج اجلاس سران گروه ۷۷ + چین که در روزهای ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریور) در هاوانا برگزار شد گفت‌وگو کرد و تمایل کوبا برای حمایت از وی در اجرای وظایفش به عنوان رئیس مجمع عمومی را ابراز کرد.

جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کوبا، دیاز کانل و فرانسیس همچنین در مورد چالش‌هایی که کشورهای در حال توسعه برای پیشبرد اجرای دستورکار ۲۰۳۰ و ۱۷ هدف توسعه پایدار آن از جمله ریشه‌کنی فقر و گرسنگی و تضمین سلامت و آموزش و پرورش با کیفیت با آن مواجه هستند، صحبت کردند.

مقام‌های دو کشور همچنین در مورد فوریت افزایش همکاری‌های بین المللی برای مقابله با چالش‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

دیاز کانل همچنین از حمایت مداوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برای ۳۰ سال متوالی، از مطالبه کوبا برای پایان دادن به تحریم اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده توسط آمریکا برای بیش از شش دهه علیه این کشور قدردانی کرد.