زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۴۲۹ خانوار مددجو در قالب طرح جهاد روشنایی از ابتدای سال جاری تاکنون به شرکت برق جهت نصب نیروگاه خورشیدی خانگی معرفی شده‌اند که پرونده ۲۱۲ نفر از آنها بررسی شده است.

روح‌اله صالحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور توانمندسازی مالی خانوارهای مستقر در روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرها شامل مددجویان کمیته امداد افراد تحت پوشش بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، سالمندان، بازنشستگان و همه اقشار کم درآمد و همچنین کمک به تولید برق در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد مهم کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت، توجه به اجرای طرح‌های نو و دانش ‌بنیان است، اضافه کرد: در همین راستا با ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی فراهم‌ شده است تا به توانمندی و خوداتکایی اقتصادی آنها در یک بازه زمانی مشخص منجر شود.

صالحی طرح جهاد روشنایی را یکی از طرح‌های نوین این نهاد در راستای تولید برق خانگی عنوان کرد و گفت: با این کار در کنار تامین برق مصرفی این خانوارها امکان فروش تضمینی آن به شرکت برق و درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد مهیا می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از مزایای مهم ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در کنار توجه به ارتقای سطح معیشتی کمک به صنعت تولید برق در کشور با هزینه بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح؛ انرژی برق تولیدی از هر پنل خورشیدی نصب شده در روستاهای استان از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان خریداری و وارد مدار می‌شود.