شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: قطع فیبر نوری در قسمتی از استان بر اثر بی‌احتیاطی یک پیمانکار باعث ایجاد اختلال در اپراتورهای تلفن همراه و این اختلال با ایجاد زیرساخت‌های جایگزین رفع شد. 

مرتضی بلالی دهکردی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پیمانکار بدون گرفتن هیچ‌گونه استعلام، هماهنگی و دریافت مجوز از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نسبت به گودبرداری در ۸۴ کیلومتری شهرکرد نزدیک به روستای مأموره بخش بلداجی شهرستان بروجن اقدام کرد که ساعت ۱۶:۱۷ امروز موجب قطع فیبر نوری زیرساخت که از شبکه مادر بود شد.

وی افزود: این حادثه به‌علت بی‌احتیاطی پیمانکار بوده و عمدی در کار نبوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ۳۰ دقیقه بعد مسیر جایگزین را وارد شبکه کردند و این مشکل رفع شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در استان ۲ نمونه فیبر نوری متعلق به شرکت مخابرات و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که هر یک از این مجموعه‌ها وظایفی برعهده دارند.

هومان محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قسمت عمده ارتباط خارج از استان و ارتباط بین‌استانی روی فیبر زیرساخت تعریف شده است افزود: این فیبر نزدیکی گردنه حلوایی در محور ارتباطی بروجن دچار آسیب و قطع شد که این امر باعث ایجاد قطعی در خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط همکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منطقه اعزام و با ایجاد زیرساخت‌های جایگزین مشکل ارتباط را برطرف کردند.

محمودی اظهار کرد: در زمان حاضر نیروهای اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در حال تلاش برای رفع مشکل به‌طور کامل هستند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون سرعت قسمتی از ارتباط اینترنت پرسرعت روی موبایل در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد خیلی پائین است و با انجام مفصل فیبر سرعت اینترنت در این شهرستان‌ها نرمال می‌شود.

محمودی اظهار داشت: انتظار می‌رود مشکل فیبر نوری تا ساعت ۲۴ شامگاه سه‌شنبه برطرف شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی، بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که از مجموع جمعیت استان ۳۶ درصد در روستاها ساکن هستند.