اختلال خطوط تلفن همراه چهارمحال و بختیاری رفع شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: قطع فیبر نوری در قسمتی از استان بر اثر بی‌احتیاطی یک پیمانکار باعث ایجاد اختلال در اپراتورهای تلفن همراه و این اختلال با ایجاد زیرساخت‌های جایگزین رفع شد. 

مرتضی بلالی دهکردی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پیمانکار بدون گرفتن هیچ‌گونه استعلام، هماهنگی و دریافت مجوز از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نسبت به گودبرداری در ۸۴ کیلومتری شهرکرد نزدیک به روستای مأموره بخش بلداجی شهرستان بروجن اقدام کرد که ساعت ۱۶:۱۷ امروز موجب قطع فیبر نوری زیرساخت که از شبکه مادر بود شد.

وی افزود: این حادثه به‌علت بی‌احتیاطی پیمانکار بوده و عمدی در کار نبوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: نیروهای اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ۳۰ دقیقه بعد مسیر جایگزین را وارد شبکه کردند و این مشکل رفع شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در استان ۲ نمونه فیبر نوری متعلق به شرکت مخابرات و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد که هر یک از این مجموعه‌ها وظایفی برعهده دارند.

هومان محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قسمت عمده ارتباط خارج از استان و ارتباط بین‌استانی روی فیبر زیرساخت تعریف شده است افزود: این فیبر نزدیکی گردنه حلوایی در محور ارتباطی بروجن دچار آسیب و قطع شد که این امر باعث ایجاد قطعی در خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط همکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منطقه اعزام و با ایجاد زیرساخت‌های جایگزین مشکل ارتباط را برطرف کردند.

محمودی اظهار کرد: در زمان حاضر نیروهای اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در حال تلاش برای رفع مشکل به‌طور کامل هستند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون سرعت قسمتی از ارتباط اینترنت پرسرعت روی موبایل در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد خیلی پائین است و با انجام مفصل فیبر سرعت اینترنت در این شهرستان‌ها نرمال می‌شود.

محمودی اظهار داشت: انتظار می‌رود مشکل فیبر نوری تا ساعت ۲۴ شامگاه سه‌شنبه برطرف شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی، بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که از مجموع جمعیت استان ۳۶ درصد در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha