رشت - ایرنا - کلاس اولی‌های گیلان صبح روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور در بوستان‌های علم و دانش نخستین روز ورود به مدرسه را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معلمان و مربیان واحدهای آموزشی سراسر گیلان صبح امروز با برگزاری مراسم‌های ویژه، پذیرای کلاس اولی‌ها شدند، مراسم استانی آیین استقبال از شکوفه‌ها نیز با حضور مسئولان آموزش و پرورش در خشکبیجار از توابع شهرستان رشت برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در آیین استقبال از کلاس اولی‌ها در دبستان دخترانه نرجس خشکبیجار از توابع شهرستان رشت گفت: با برگزاری جشن شکوفه‌ها افزون بر ۲۸ هزار و ۲۰۰ کلاس اولی در گیلان راهی مدرسه شدند.

محمد فائزی با اشاره به آماده‌سازی یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس برای پایه اول ابتدایی گیلان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان در ۶ هزار و ۸۷۰ کلاس تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار حدود ۳۸۰ هزار دانش‌آموز در گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: این تعداد از دانش‌آموزان در حدود سه هزار و ۸۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با آرزوی سال تحصیلی توام با موفقیت برای دانش‌آموزان ادامه داد: پایه اول ابتدایی با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد از مقاطع مهم تحصیلی است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زندگی اجتماعی را در مدارس تجربه می‌کنند، اظهار کرد: بسیاری از رفتارهای پهلوانی ورزشکاران نشات گرفته از آموزه‌های دینی و اخلاقی است که در مدارس به دانش‌آموزان تعلیم داده می‌شود.

فائزی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت توجه به این مهم ابراز امیدواری کرد تا انسانیت و اخلاق در تراز این سند بسط و گسترش داده شود.

سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ شنبه هفته آینده همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز می‌شود.