۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85465043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ مدرسه گیلان با یک دانش آموز فعال است

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
کد خبر: 85465043
۱۱ مدرسه گیلان با یک دانش آموز فعال است

رشت- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از فعالیت ۱۱ مدرسه با یک دانش آموز در گیلان خبر داد و افزود: علاوه بر این در ۱۱۹ مدرسه دیگر ما نیز سه تا پنج دانش آموز به فراگیری علم مشغول هستند و این نشان از عزم دولت سیزدهم در بسط عدالت آموزشی دارد.

به گزارش ایرنا، محمد حسین رمضانی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهر رشت با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری؛ عدالت آموزشی در مناطق محروم را یک ضرورت عنوان کرد.

وی افزود: مدارس کم جمعیت و با یک دانش آموز نشان دهنده آن است که اراده دولت در گسترش تعلیم و تربیت در دورترین نقاط کشور و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است چنانکه از ترک تحصیل بیش از ۳۴۰۰ دانش آموز پیشگیری شده است.

وی رویکرد دولت سیزدهم را توسعه درون زا دانست و اظهار کرد: دولت عزم خود را برای ارتقای فرهنگ و آموزش کشور نشان داده و در این راستا سند تحول بنیادین، احیاء و مرگ سند ۲۰۳۰ نیز اعلام شده است.

وی اظهار کرد: ۲۹۸ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در راستای مهارت آموزی دانش آموزان به ویژه در دوره دوم متوسطه در ۸۷ رشته آموزشی در استان فعال است و سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال صرف تجهیز هنرستانهای استان شده است و امسال نیز در حال جذب ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر برای توزیع تجهیزات هنرستانی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: ۲۴ هزار دانش آموز رأی اولی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند که نشان می دهد فعالیت های مستمر و متنوع آموزش و پرورش به ویژه معلمان در فرآیند جامعه پذیری دانش آموزان تا چه اندازه موثر است.

رمضانی به تغییر شیوه های استخدامی معلمان و به گزینی داوطلبان خدمت در آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۷ فرهنگی جدید جذب شدند و امسال نیز ۲ هزار و ۸۷۹ نفر جذب مدارس می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha