کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها در شهر کرمانشاه از روز سوم مهر خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش ترددها به ویژه در نقاط مرکزی شهر کرمانشاه، طرح تردد پلاک‌های زوج و فرد در مرکز استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ «محمد حیدری» روز پنجشنه اظهار کرد: طرح زوج و فرد خودروها از روز دوشنبه سوم مهر آغاز و تا پایان سال از ساعت ۱۵ تا ۲۰ اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح در طول خیابان مدرس، خیابان آیت الله کاشانی (حدفاصل میدان آزادی تا سه راهی شورا)، طول بلوار کوهساری، خیابان مصوری (حد فاصل تقاطع کارگر تا میدان فاطمیه)، طول خیابان آیت الله جلیلی، خیابان شهدای اشک تلخ و خیابان دکتر شریعتی (حد فاصل تقاطع جلیلی تا سه راهی لشگر) اعمال خواهد شد.

سرهنگ حیدری یادآوری کرد: در این طرح برای خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی، خودروهای با پلاک دولتی و همچنین خودروهای نظامی و انتظامی استثناء در نظر گرفته شده و مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ اول مهر آغاز می‌شود

براساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، مدارس استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در اول مهر با صدای زنگ آغاز سال تحصیلی و زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت؛ ۳۷۰ هزار دانش آموز، چهار هزار مدرسه با بیش از ۱۶ هزار کلاس درس دارد.

کلان شهر کرمانشاه بیش از نیمی ازجمعیت ۲ میلیون نفر استان را در خود جایی داده است و دارای هشت منطقه شهرداری است.