مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه مراغه گفت: اتحاد و انسجام ملی، آن هم در کشوری که از قومیت‌های مختلف برخوردار است، جزو دستاوردهای دفاع مقدس بوده و آثار آن همچنان در سطح کشور مشهود است. 

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار یحیی حیدری روز پنج‌شنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای این شهرستان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور جمع قابل توجهی از مسئولان و بسیجیان برگزار شد، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از دفاع مقدس همچنان ریشه‌های اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران را آبیاری می‌کند.

حضور بسیجیان و مسئولان در غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مراغه

وی تربیت مجاهدان فی سبیل‌الله را از دیگر برکات دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: از دل فرهنگ دفاع مقدس، سردارانی چون حاج‌قاسم بیرون آمدند که اسوه مبارزه با تروریست در سطح جهانی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: جنگ به خودی خود محکوم است اما وقتی در برابر استکبار و برای دفاع از کیان میهن اسلامی باشد، تقدس می‌یابد و رزمندگانش به مجاهدان فی سبیل‌الله تبدیل می‌شوند.

فرمانده سپاه مراغه این را هم بیان کرد که پس از تحمیل جنگ به کشورمان، خرده فرهنگ‌های انحرافی نیز به حاشیه رانده شده و فرهنگ دفاع مقدس بر همه آنها غالب شد تا روحیه جهادی به صحنه بیاید.

سرهنگ حیدری، خودباوری ملی را نیز نتیجه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جوانان این مرز و بوم به پیشرفت‌های قابل توجه دفاعی دست یافته‌اند و امثال شهید تهرانی مقدم‌ها زحمت‌های بسیاری کشیدند تا امروز دشمنان، گزینه نظامی روی میزش نداشته باشند.

وی با بیان اینکه کشورمان در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت‌های علمی است، ادامه داد: اگرچه دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی هستند اما پیشرفت‌ها در برخی از عرصه‌ها خیره‌کننده است.

فرمانده سپاه مراغه به امنیت ملی و پایداری کشورمان نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: مولفه‌های امنیت ملی کشورمان در سایه تربیت مجاهدان فی سبیل‌الله در سطح بسیار بالایی قرار دارد و امروز دشمنان جرات ندارند از حمله نظامی سخن بگویند.

سرهنگ حیدری، مدیریت جهادی را حلقه مفقوده کشور دانست و افزود: الگوی مدیریت جهادی همان فرماندهان دوران دفاع مقدس هستند و کشورمان امروز به چنین مدیریتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مذاکره با دشمنان پاسخ نمی‌دهد، افزود: امروز باید قدرت تولید کنیم و فرمول آن دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه مراغه این را هم بیان کرد که دشمنان در دفاع مقدس شکست خوردند و پس از سالها، نسخه داعش را برای ما پیچیدند که بار دیگر به شکست آنان منجر شد؛ امروز به دنبال تسخیر ذهن جوانان ما هستند و توطئه‌های خود را با جنگ شناختی و ترکیبی پیش می‌برند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند عفت زنان و غیرت مردان ما را با شعارهای واهی کمرنگ کند و در این جنگ شناختی ما باید از ارزش‌هایی چون عاشورا، مهدویت، غدیر، سبک زندگی ائمه و دفاع مقدس مراقبت کنیم.

صدام مامور استکبار جهانی برای نابودی انقلاب اسلامی بود

فرمانده سپاه مراغه با بیان اینکه ۴۳ سال از شروع جنگ تحمیلی می‌گذرد، اظهار کرد: استکبار جهانی در حقیقت با تحمیل این جنگ، صدام را برای نابودی انقلاب اسلامی مامور کرده و بر همین اساس رژیم بعثی را تجهیز کرده بودند.

سرهنگ حیدری افزود: رژیم بعثی با ۴۸ یگان سازماندهی شده در قالب تیپ، لشکر، زرهی، مکانیزه و پیاده و با پشتیبانی ۸۰۰ قبضه توپ، پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه تانک و نفربر، ۴۰۰ قبضه توپ ضدهوایی، ۳۶۶ فروند هواپیما و ۴۰۰ فروند هلی‌کوپتر وارد جنگ با ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها قرارداد الجزایر را بهانه قرار داده بودند، افزود: انقلاب نوپای ما با پشتیبانی مردم و رزمندگان وارد عرصه دفاع مقدس شد و استکبار جهانی را به شکست وادار کرد.

وی دفاع مقدس را لیله‌القدر انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: هر لحظه دفاع مقدس لیله‌القدر انقلاب اسلامی بود و شهیدان در همان لحظه‌ها ره صدساله را طی کردند.

وی به عبادت و اخلاص رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: رزمندگان با امکانات محدود در برابر استکبار ایستادند و امروز نتیجه خون پاک شهدا را شاهد هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، بیان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از عاشوراست و جوانان این نظام مقدس به مانند علی‌اکبر(س) و علی اصغر(س) به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه مراغه این را هم بیان کرد که اگر امروز بخواهیم تابلو زیبایی از دفاع مقدس ترسیم کنیم، شباهت بسیاری به تصویر عصر عاشورا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا همزمان با هفته دفاع مقدس امسال ۲۰۰ برنامه متنوع در این شهرستان برگزار می‌شود که از جمله آنها مسابقات ورزشی در سطوح استانی و ملی، یادواره‌های شهدا و نشست‌های تخصصی است.