ساری - ایرنا - زنگ آغاز سال تحصیلی جدید برای ۵۳۶ هزار دانش آموز مازندرانی در مدارس این استان به‌صدا در آمد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین استانی آغاز سال تحصیلی که در مدرسه دخترانه شاهد قائمشهر برگزار شد، گفت :‌ سال تحصیلی جدید با ایجاد بیش از ۱۷هزار کلاس درس و سازماندهی ۲۲ هزار معلم در مازندران آغاز شد.
حسین کمالی افزود : ۵۳۶ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری ثبت نام کردند و با ۳۷هزار معلم و نیروی اداری در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل محصلان آغاز شد.

وی گفت :‌از این تعداد مدرسه موجود در مازندران۷۲۰ مدرسه غیر انتقاعی است که ۱۰۴هزار دانش آموز معادل ۲۰ درصد دانش آموزان استان در این مدارس ثبت نام کردند و مازندران بعد از تهران بیشترین نرخ ثبت نام در مدارس غیردولتی را دارد.

همچنین در این روز استاندار مازندران با حضور در منزل شهید محمد بلباسی، فرزند ایشان را برای حضور در مدرسه دخترانه ابتدایی شاهد قائمشهر همراهی کرد.

شهید محمد بلباسی از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلای مازندران و یکی از ۱۳ نفری بود که در روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در نبرد خان طومان به دست تکفیری ها به شهادت رسید.

«زینب» ۶ماه بعد از شهادت پدرش بدنیا آمد.

محمد بلباسی، شهیدی از استان مازندرران است که در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به مناصب و پست ها پشت پا زد و به آن سوی مرزها شتافت و با آغاز جنگ تکفیری های داعش علیه ملت مظلوم عراق و سوریه و حضورشان در نزدیکی مرزهای کشورمان، زنگ خطر برای جمهوری اسلامی هم به صدا در آمد و سبب شد تا جوانانی از این مرز و بوم مردانه و داوطلبانه پای در میدان نبرد کیلومترها آن سوتر از حرم معصومین (ع) بگذارند و با حرام کردن راحتی و آسایش از خود و خانواده، از حریم اهل بیت (ع) دفاع کنند.
شهید محمد بلباسی یکی از شهدای مدافع حرم از شهرستان قائمشهر در استان مازندران است که با وجود داشتن سه فرزند خردسال و یک فرزند در راه، رفتن را بر ماندن ترجیح داد تا الگویی برای دیگرانی شود که داشتن زن و فرزند را بهانه ماندن قرار ندهند.
رسول بلباسی، برادر این شهید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیان ویژگی های محمد او را فردی که علاقه مند به خدمت خلق و گره گشای مشکلات مردم معرفی کرد.
وی گفت : محمد در انجام بسیاری از کارهای خیرخواهانه چه در مجموعه محیط کاریش در سپاه و چه در محیط خارج از آن پیشقدم بود و با همین روحیه بود که نخستین تیم اردوی جهادی را با عنوان ' علمدار ' با حضور دانشجویان تشکیل داد تا بتوانند در مناطق محروم به مردم خدمت کنند.
بلباسی افزود : محمد برای انجام کارهای جهادی هیچگاه منتظر حکم سازمانی نبود، چنان که وقتی در ورزقان زلزله آمد، بدون این که منتظر رسیدن حکم سازمانی از مسیر پر پیچ و خم بروکراسی بماند، تیم دانشجویی جهادی تحت امرش را برداشت و به منطقه رفت.
وی گفت : این کار جهادی محمد باعث شد تا سردار علی افضلی، جانشین آن زمان سازمان بسیج غبطه اینگونه کار کردن را بخورد، اما این بذل توجهات مسئولان ارشد سپاه در مسیر خدمت تاثیری در بردارم نداشت و او را مغرور نمی کرد چون همه کارها را بر اساس باورش انجام می داد.