یزد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در نهاد تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم بر دستیابی به ایران قوی متمرکز و استوار شده و رسیدن به این هدف در سایه برخورداری از مدارس قوی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، حامد علامتی روز شنبه در آیین زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی استان یزد که در هنرستان دخترانه ناظم پور یزد برگزار شد، افزود: دغدغه همه مسئولان در نظام جموری اسلامی ایران ، رشد، تربیت و اعتلای علمی و معنوی دانش آموزان و آینده سازان کشور است .

وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت کشور از دانش آموزان عشایری و روستایی تا مرزنشینان و دانش آموزان شهرهای بزرگ و کوچک تا روستاها همه یکسان دیده می شوند و عدالت آموزشی در اولویت برنامه های دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش قرار دارد .

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آینده هر کشوری به این بستگی داردکه چقدر برای نظام تعلیم و تربیت آن هزینه شده و نتیجه و دستاورد این اقدامات در آینده مشخص خواهد شد .

علامتی ادامه داد: دستیابی به ایران قوی به عنوان یک هدف اساسی در دولت آیت الله رییسی در دستور کار قرار دارد و این مهم همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که در این دولت به صورت ویژه مورد توجه قرار

رفته است.

وی اظهار داشت: دو رکن مدرسه قوی معلم و دانش آموزان قوی هستند و لذا همه دانش آموزان در این راه مسئولیت بزرگی دارند و باید با تحقیق و پژوهش و خوب درست خواندن در ساختن ایران قوی نقش خود را پر اثرتر و بیشتر نشان دهند .

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این مراسم گفت: همه ما به ویژه دانش آموزان و معلمان باید مدافع خون شهدا باشیم و ایثارگران در دوران دفاع مقدس از همه چیز خود گذشتند تا ما در امنیت و آسایش باشیم و اکنون حفظ سنگر تعلیم و تربیت برای اعتلای کشور به عنوان بزرگترین وظیفه شما دانش آموزان است.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: امسال با شعار مدرسه قوی سال تحصیلی را آغاز می کنیم و برای تحقق ایران قوی باید همگرایی و هم‌صدایی در همه عرصه ها وجود داشته باشد، آموزش و پرورش یزد امسال خدمت رسانی به ۳۱۵ هزار دانش آموز در بیش از ۱۲ هزار کلاس درس و ۱۹۹۰ فضای آموزشی را بر عهده دارد .

در این آیین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس توسط معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرائت شد.

۳۱۵ هزار و ۸۲۲ دانش‌آموز یزدی روز شنبه همزمان با دیگر سراسر کشور برای آغاز سال تحصیلی جدیدی راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش ایرنا، از مجموع دانش آموزان استان یزد ۱۶۱ هزار و ۶۹ نفر (۵۱ درصد) پسر و ۱۵۴ هزار و ۷۵۳ نفر (۴۹ درصد) دختر هستند و همچنین ۱۰ درصد دانش آموزان استان روستایی و بقیه در مناطق شهری سکونت دارند که در ۱۲ هزار و ۸۴۰ کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۱۹۳ داحد آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.