خمین - ایرنا - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی درباره تخریب و آسیب به سنگ قبور متوفیان در آستان مقدس امامزادگان فضل و یحیی (ع) این شهرستان واقعیت ندارد.

مهدی لعل‌بار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پی انتشار تصاویر از تخریب سنگ قبور متوفیان در جریان بازسازی امامزادگان امامزادگان فضل و یحیی (ع) شهر محلات، افزود: این سنگ‌ها و برخی تابلوها در دیواره امامزاده قرارداشته و پیمانکار برای کاشی کاری دیواره مجبور به برداشتن آنها شده است.

وی تاکید کرد: پس از پایان کار مرمت و بازسازی امامزادگان فضل و یحیی (ع) تابلو و سنگ قبور در محل خود گذاشته می‌شود و شهروندان نگرانی در این مورد نداشته باشند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: بازسازی بنای امامزادگان فضل(ع) و یحیی (ع) از اواخر مردادماه سال جاری با اعتباری بالغ بر۳۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

لعل‌بار ادامه داد: با توجه به آسیب‌های وارده به گنبد و ستون‌های بنا، طرح مطالعاتی مرمت، در سال گذشته تهیه و عملیات اجرایی آن در سال‌جاری پس از تشریفات قانونی به پیمانکار واجد شرایط آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با اشاره به اینکه محراب امامزاده یحیی به شماره ۱۳۰۶ در ۱۵ آذر ماه ۱۳۵۵ به ثبت آثار ملّی رسیده است، تصریح کرد: این بنا دارای گنبد پیازی دوپوسته گسسته است.

شهرستان محلات با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.