تهران-ایرنا- بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آمادگی همه جانبه خود را برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم و وزارت علوم، در جهت تحقق رهنمودهای رهبری درباره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علامه طباطبائی، در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است: از زمانی که صدام عفلقی معدوم در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹‌ با تمام قوای زمینی، دریایی و هوایی و با حمایت غرب و شرق به کشورمان، ایران عزیر حمله‌ای همه جانبه و گسترده کرد تا به امروز، یعنی ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، چهل و سه سال ( ۴۳) سال پر ماجرا می‌گذرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: برنامه آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و دولت‌های اروپایی و پادوهای منطقه‌ای آنان و احزاب و افراد جدایی‌طلب در غرب و جنوب و شرق کشور و مشتی وابستگان رژیم پهلوی و مشتی غرب‌زده‌ها، همه و همه، در حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، برچیدن انقلاب اسلامی و تجزیه ایران و بازگشت دوباره آمریکا بر سر سفره نفت بود. دقیقا همین اهدافی که در فتنه شهریور ۱۴۰۱، تحت عنوان شعار فریبنده "زن، زندگی، آزادی" داشتند. اما نه آن جنگ تحمیلی و نه این فتنه آمریکایی - اسرائیلی هیچ‌کدام نتوانست آمریکایی‌ها و غرب‌پرستان را به آرزوهایشان برساند.

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در بیانیه خود تاکید کرده اند: و امروز، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، رهبری و ملت و دولت سیزدهم برآمده از رای مردم، در اوج عزت و قدرت و اقتدار قرار دارند و فشارهای سنگین ۴۵ ساله‌ جنگ تحمیلی و تحربم و تحریف، نه تنها سبب لاغری و تضعیف انقلاب نشد، بلکه بنا بر اعتراف دوست و دشمن، این انقلاب است که توفنده، پر حرارت و با دستی قدرتمند پیش رفت. بله؛ " عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد".

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ایران اسلامی قدرتی تعیین کننده در سطح منطقه و موثر در سطح معادلات بین‌المللی است. خانواده بزرگ دانشگاه‌ علامه‌طباطبائی اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان، همچون گذشته حافظ و پاسدار ارزش‌های دفاع مقدس هستند و آمادگی خود را برای تحقق رهنمودهای رهبری عزیر در انتقال دستاوردهای دفاع مقدس در ابعاد مختلف به نسل جدید و نسل‌های آینده اعلام می‌کنند تا بتوانند هر چه بهتر و بیشتر دین خود را به فرهنگ شهادت ادا کنند.

بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه این بیانیه آورده اند: قطعا دانشگاه علامه‌طباطبائی تا کنون‌ خدمات علمی و پژوهشی گرانسنگ را ارائه کرده است، به‌ویژه از سوی کسانی که خود، بخشی از فرهنگ شهادت و مقاومت بوده‌اند اما امروز وظیفه‌ای دیگر را در پیش روی خود می‌بیند و آن این که چگونه می‌تواند به بهترین وجه، تجربه زیسته فرهنگ شهادت، فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایستادگی در برابر جهانخواران را به دانشجویان و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل کند؟ و چگونه می تواند از وضعیت موجود علوم‌ انسانی اجتماعی به وضعیتی مطلوب برسد که دانشگاه پیشران جهاد علمی در نگاشت نهادی تفکر و فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده باشد.

بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حمایت همه جانبه از دولت و از مسئولان و مقامات وزارت متبوع، آمادگی خود را با داشتن استادانی دانشمند و همراه و همسوی انقلاب و نظام در بدنه دانشگاه در خانواده بزرگ اعضای هیات علمی خود، برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم و وزارت متبوع در جهت تحقق رهنمودهای رهبری عزیز درباره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اعلام می‌کند.