علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره سخنان رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی گفت: رییس جمهور در سخنان خود به نکته خاص و مهمی اشاره کردند که تاکنون شاید کمتر شنیده شده و مورد توجه قرار گرفته است و آن ضرورت تبیین پیشرفتهای کشور برای نسل فعلی و راوی شدن خود آنها از این پیشرفتها است.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رییس جمهور به درستی ظرفیت عظیم آموزش و پرورش را برای رشد و بالندگی کشور نشانه گرفت، افزود: برای عملی شدن این ایده و نظر ارزشمند رییس جمهور، ضروری است که کارگروههای ویژه در همه سطوح آموزش و پرورش و سایر دستگاههای مرتبط برای تبیین این مواضع تشکیل شود تا این نگاه را اجرایی کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن در حال ذهنیت سازی در بین قشرهای مختلف کشور به ویژه جوانان و دانش آموزان است و برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، آموزش و پرورش، مدیران مدراس و مربیان وظیفه سنگینی برعهده دارند.
عینیت سازی دقیق از واقعیتها و پیشرفتهای کشور برای معلمان ضروری است
وی با بیان اینکه آگاهتر شدن معلمان نیاز به افزایش ظرفیت عینیت بخشی در آنها دارد، تصریح کرد: معلمان هم بخشی از این جامعه بوده و ممکن است تحت تاثیر بمباران ذهنیت سازی دشمنان قرار بگیرند و ضروری است معلمان هم به مانند اساتید دانشگاهی و مربیانی که برای آنها برنامههای آموزشی و اردوهای علمی توجیهی تدارک میبینند، عینیت سازی دقیقی از واقعیتها و پیشرفتهای کشور برای آنها در نظر بگیرند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معلمان توانایی اثرگذاری همه جانبه بر روی ذهن دانش آموز را دارند و دانش آموز به نحوی مجذوب معلم خود میشود و زمانی که خود معلم پیشرفتهای کشور را به عینه مشاهده کرده باشد، راحتر میتوانند بر دانش آموز در راستای تبیین حقیقت جامعه اسلامی و پیشرفتهایی که تاکنون کسب کرده،تاثیر گذار باشد.
خضریان یادآور شد: حتی اگر جریانهای دانشجویی مسلمان که فاصله سنی نزدیکتری با دانش آموزان دارند در مدارس حاضر شوند، میتوانند این پیشرفتها را برای دانش آموزان تبیین کنند که علاوه بر روشنگری در ذهن دانش آموزان، سبب عضویت آنها در تشکلهای دانشجویی در آینده خواهند شد.
این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر اردوهای دانش آموزی علمی هدفمند برای راوی شدن نسل دهه هفتاد و هشتادی در خصوص پیشرفتهای کشور تصریح کرد: پیش از این برای دانش آموزان دهه ۶۰ و ۷۰ معمولا اردوهای عقیدتی در محلهایی مانند قم و مشهد مقدس برنامه ریزی میکردند در حالی که برای نسل فعلی در کنار آموزشهای عقیدتی، ضروری است بازدیدهای علمی از مراکز پزشکی، هستهای، صنعتی،دفاعی، مجموعههای پتروپالایشگاهی و پالایشگاهی کشور و سایر بخشهایی که موفقیتهای ارزشمند را کسب کردند، در نظر گرفت.
نشان دادن پیشرفتهای کشور به دانش آموزان اثبات جلو بودن ایران از سایر کشورهای جهان است
وی یادآور شد: نشان دادن این پیشرفتها از نزدیک به دانش آموزان، سبب خواهد شد آنها به این باور برسند که کشور ما چندین گام از سایر کشورهای جهان جلوتر است و در عمل مردم ایران فعل توانستند را صرف کردند.
این نماینده مجلس آشنا کردن دانش آموزان مقاطع بالاتر با مشکلات کشور را سبب پیشرفت در حل بسیاری از مسائل عنوان کرد و گفت: ضروری است طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، علاوه بر بیان پیشرفتهای کشور از زبان دانش آموزان، روحیه چگونگی حل نظام مسائل کشور هم در آنها تقویت شود تا وقتی این دانش آموز وارد جامعه شده و با مشکلات از نزدیک آشنا میشود، دچار سرخوردگی نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: وقتی نظام مسائل کشور برای دانش آموزان تشریح شود، راهکارها و ایدههایی که سبب میشوند ایران اسلامی راه به قله را زودتر بپیماید را در ذهن خود پرورش میدهند و در حقیقت خود دانش آموز به عاملی برای پیشرفتهای کشور تبدلی میشود.
به گزارش ایرنا، پرسش مهر هر ساله با آغاز سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور وقت برای دانش آموزان در موضوعات مختلف مطرح میشود، اما امسال آیت الله سید ابراهیم رئیسی با نگاه و رویکردی متفاوت پویش مهر را به جای پرسش مهر اعلام کرده و از دانش آموزان خواست با قلم خود پیشرفتهای کشور را گزارش داده و در مدرسه به نمایش بگذارند تا سایر دانشآموزان و والدین مشاهده کنند و البته تاکید رئیس جمهور بر این است که این پویش در سراسر شهر و استان و کشور انجام شود.