۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85238552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش مهر و روایت پیشرفت رویکرد مثبتی است

یزد- ایرنا - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: «پویش مهر» و «روایت پیشرفت» رویکرد مثبتی است که توسط رییس جمهور مطرح شد

محمد صالح جوکار روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع «پویش مهر» امسال که توسط دکتر آیت‌الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور اعلام شد افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۲ فصل رویش تعلیم و تربیت است اینکه امسال بهار آموزش و علم تربیت کشور با حضور رییس جمهور و به ویژه اینکه در یکی از مدارس حاشیه شهر تهران برگزار شد نشان از توجه شخص رییس جمهور به موضوع تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در کنار ارتقای وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان باید برنامه های متعدد و مناسبی برای آشنایی دانش آموزان با پیشرفتهای کشور طراحی کند که تا این قشر در جریان توسعه و پیشرفت کشور قرار گیرند.

جوکار آموزش و یادگیری را در تعلیم و تربیت مهم خواند و تصریح کرد: زنجیره یادگیری در پیشرفت و توسعه کشور اثر گذار است، گرچه فرایند یادگیری که سرچشمه آن از دانش و دانایی معلم جاری می شود و دانش آموزان باید بهره بگیرند اما بکارگیری و شکوفایی استعدادهای توسط معلمان در این زمینه لازم و ضروری است .

وی با بیان اینکه اگر استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف شکوفا شود قطعا شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود افزود: همچنین برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه پیشرفت های کشور و با درگیر کردن ذهن دانش‌آموزان به این موضوع نتایج مثتبی حاصل می شود.

جوکار با بیان اینکه طبق سخنان رییس جمهور، دانش آموزان می‌توانند پیشرفت‌های کشور را در بخش‌های مختلف به خوبی به تصویر بکشند گفت: باید معلمان این دستاورها را برای دانش آموزان تبیین کنند. زیرا این نسل آینده ساز کشور هستند، لازم است در کلاس‌های درس معلمان با اطلاعات دقیق و آمار موثق پیشرفت‌های کشور را برای نسل دهه هشتادی و نودی روایت کنند.

به گزارش ایرنا، پرسش مهر هر ساله با آغاز سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور وقت برای دانش آموزان در موضوعات مختلف مطرح می‌شود، اما امسال آیت الله سید ابراهیم رئیسی با نگاه و رویکردی متفاوت پویش مهر را به جای پرسش مهر اعلام کرده و از دانش آموزان خواست با قلم خود پیشرفت‌های کشور را گزارش داده و در مدرسه به نمایش بگذارند تا سایر دانش‌آموزان و والدین مشاهده کنند و البته تاکید رئیس جمهور بر این است که این پویش در سراسر شهر و استان و کشور انجام‌ شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha